اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

واردات 32 میلیارد دلار کالا به کشور در سال جاری/ کالاهای گروه 27 هم ترخیص می‌شود

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه در 11 ماه ابتدای امسال 32 میلیارد دلار کالا به کشور وارد شده است، گفت: تمهیداتی اندیشیده شد تا گروه کالایی 27 که دارای ثبت سفارش و منشا ارز هستند، نیز مجوز ورود به کشور دریافت کند.

واردات 32 میلیارد دلار کالا به کشور در سال جاری/ کالاهای گروه 27 هم ترخیص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، عباس قبادی در مورد ترخیص کالاهای گروه 27 در گمرکات، افزود: کالاهای گروه 27 رقمی کمتر از 50 میلیون دلار دارد که در مقابل 32 میلیارد دلار واردات رقم کوچکی است.

معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته تحریم‌ها و مسایل ارزی مشکلاتی را برای مجموعه واردات و ترخیص کالا به وجود آورد که با تدابیر اندیشیده شده توسط ستاد اقتصادی دولت، بخش عمده ای از کالاهای مانده در گمرکات به سرعت ترخیص شد.

وی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش تقریبی ۳۲ میلیاررد دلار وارد کشور شده است.

قبادی  اظهار داشت: واردات کالا در کشور مشمول یک سری ضوابط و مقررات است، باید ثبت سفارش انجام شود، تأمین ارز و منشأ ارز صورت بگیرد و موضوعات پولشویی و موضوعات مختلف دیگر مشخص شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه آنچه تکلیف وزارت صمت است کاملا ایفا شده و از اینجا به بعد کار به سمتی می‌رود که کالا به کشور وارد شود، ادامه داد: باید به گونه ای عمل نکنیم که کشور را در یک فشار ارزی قرار دهیم و کالاهای اساسی که الان در بنادر هستند را کنار بگذاریم و روی کمتر از 50 میلیون دلار کالای غیر ضروری تمرکز کنیم و مشکلات آن را بر طرف کنیم.

قبادی در ادامه با بیان اینکه اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه تولید و اقلام مورد نیاز مردم (گندم، روغن، برنج و...) است، افزود: در جلسات برگزار شده قرار شد تمهیداتی اندیشیده شود تا گروه کالایی 27 که دارای ثبت سفارش و منشا ارز هستند، نیز مجوز ورود به کشور را تا پایان سال دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه و تحریم‌های ظالمانه بر کشور، گفت: در این شرایط با محدودیت‌های ارزی مواجه شدیم و باید با مدیریت منابع ارزی موجود مجوز ورود برای کالا‌هایی صادر شود که محدودیت ارزی نداشته باشند و خسارتی هم به آن‌ها وارد نشود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول