اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

وضعیت « سراوان» آرام است/ «شنبه هفته بعد» تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شنبه هفته بعد تکلیف مردم برای سفر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین روشن خواهد شد و معلوم می‌شود که تردد در چه شهرهایی مجاز و در چه شهرهایی ممنوع خواهد بود.

وضعیت « سراوان» آرام است/ «شنبه هفته بعد» تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز پیک سوم کرونا و مرگ روزانه حدود 500 نفر از هموطنان، دو طرح محدودیت هوشمند و شهید سلیمانی را اجرا کردیم، اظهار داشت: براساس اعلام نظر مسوولان وزارت بهداشت از یک ماه قبل پیش‌بینی شد که با موج چهارم بیماری مواجه می‌شویم اما امیدواریم این اتفاق روی ندهد و اقدامات برای پیشگیری از پیک چهارم کرونا در حال انجام است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: برای ایام نوروز در کمیته امنیتی ــ اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در روز دوشنبه تصمیماتی گرفته شد، طبق این تصمیمات اگر وضعیت بیماری در شرایط مناسب بوده و رو به افزایش نباشد به جز شهرهای قرمز و نارنجی تردد در مابقی شهرها با رعایت پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود، اما در صورت تشدید وضعیت بیماری محدودیت‌ها نیز تشدید خواهد شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در روز شنبه هفته بعد تکلیف مردم برای سفر از 25 تا 15 فروردین روشن خواهد شد و معلوم می‌شود که تردد در چه شهرهایی مجاز و در چه شهرهایی ممنوع خواهد بود.

وی از هموطنان درخواست کرد که در نوروز و غیر از نوروز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی گفت: بحث صدور مجوزها برای تردد به شهرهای نارنجی و قرمز نیز تحت شرایطی قرار گرفته و مجوز فرمانداری‌ها برای تردد بسیار محدود شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور درباره عدم رعایت پروتکل‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری اعم از مترو و اتوبوس گفت: در باره رعایت پروتکل‌ها در مترو و اتوبوس موارد زیادی مطرح شده و پروتکل‌هایی نوشته شده‌است اما در اجرا به علت تعداد مسافر زیاد رعایت نشد.

ذوالفقاری اعلام کرد: طرح جدیدی قرار است اجرا شود که در این طرح از طریق کد ملی و ارتباط با سیستم موبایلی که در ورودی‌های مترو و اتوبوس (در فاز نخست مترو) قرار گرفته از مسافرانی که قصد ورود به مترو را دارند استعلام صورت می‌گیرد و از ورود افرادی که حداقل در زمان 14 روز تست کرونای آنها مثبت بوده جلوگیری به عمل خواهد آمد و این طرح در حال نهایی سازی است.

وی افزود: از طرفی دیگر با تقاضای سفر درون‌شهری و کمبود فضا برای رعایت پروتکل‌ها مواجه هستیم که پیشنهاد برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و رام‌های مترو صورت گرفته است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون وضعیت سراوان آرام است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد اعلام کرد: روز گذشته هیأتی از وزارت کشور و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی حادثه سراوان به سیستان و بلوچستان اعزام شد. 

وی به تشریح اتفاق رخ داده در سراوان پرداخت و اظهار داشت: در روز چهارم ماه جاری تعدادی از سوخت‌بران در مرز تجمع کردند که این ازدحام باعث فوت یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد در حالیکه شایعات در فضای مجازی و رسانه های خارجی تعداد کشته ها را پیش از این اعلام کرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: طبق گزارش نیروهای مستقر مرز، تعداد زیادی ماشین سوخت‌بر که خارج از طرح رزاق اقدام به انتقال سوخت کرده بودند، در آن سوی مرز تجمع کردند و بعد که در آنجا تنش به وجود می‌آید، یک نفر جانش را از دست می‌دهد و طبق اعلام نیروهای مستقر هنوز معلوم نیست تیراندازی از خاک ایران یا پاکستان بوده است، در واقع هم به لحاظ سلاح و هم نقطه‌ای که این اتفاق افتاده باید بررسی شود، بعد از آن هم تعدادی جلوی قرارگاه سپاه جمع شدند و نسبت به توجیه افراد اقدام شد و بعد جلوی فرمانداری جمع شدند که به سالن فرمانداری دعوت شدند اما تعداد محدودی شروع به تنش و تخریب در سالن فرمانداری کردند.

وی گفت: در فرمانداری زخمی داشتیم اما کسی کشته نشد.

ذوالفقاری ادامه داد: بعد از آن در فضای مجازی و رسانه‌های بیرون خیلی به این موضوع دامن زده شد و در مورد حادثه‌ای که در مرز اتفاق افتاد با فضاسازی‌ به دنبال تحریک مردم بلوچ عزیز کشور ما بودند.

وی افزود: در منطقه‌ کورین زاهدان تعرضاتی به یکی از پاسگاه‌های آنجا اتفاق افتاد که یکی از نیروهای ما شهید شد و بعد از آن وضعیت تحت کنترل قرار گرفته و جلساتی را با سران عشایر و علمای آنجا داشتیم و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا از فضا سازی‌ها جلوگیری شود.

این مقام ارشد ادامه داد: روز گذشته هم با یک حادثه‌ مرزی در همان منطقه مواجه بودیم که به یکی از خودروهای سپاه پاسداران تعرض شد و یک  نفر زخمی و از سرنوشت یکی دیگر از نیروها معلوم نیست، در واقع بعید است که ربوده شده باشد ولی نتیجه قطعی اعلام نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول