اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران در مازندران/ فارغ‌التحصیلی بیش از ۲۰۰۰ بانوی طلبه

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از آغاز ثبت‌نام و سال تحصیلی جدید در مدارس خبر داد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۸۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دارای مجوز رسمی از وزارت کشور داشتیم، این طلاب طوری تربیت شدند که در محیط اجتماعی خود فعال باشند.

آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران در مازندران/ فارغ‌التحصیلی بیش از ۲۰۰۰ بانوی طلبه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام محمدجواد قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در خصوص پذیرش جدید طلاب خواهر، اظهار کرد: حوزه علمیه و مدارس علمیه به‌عنوان یک نظام و سازمان آموزشی نیاز به دیدن دارد که اصحاب رسانه می‌توانند به عنوان چشم بینای جامعه در این حوزه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری سازمان آموزشی تحت عنوان مدارس علمیه خواهران، بیان کرد: حوزه علمیه خواهران پس از انقلاب اولین بار به‌صورت رسمی و سازمان یافته شکل گرفت، اگر قرار باشد انقلاب اسلامی ایران برگ جدیدی در این عرصه ایجاد کند باید به زیرساخت‌ها توجه کند چرا که زنان نقش مهمی در جامعه دارند.

*مازندران ۶ هزار بانوی طلبه دارد

قائمی با بیان اهداف حوزه، تصریح کرد: تربیت یک بانوی فعال اجتماعی در حوزه زیست بوم اجتماع به صورتی که بتواند در خانواده و جامعه موثر باشد، حوزه علمیه مازندران تا به امروز بیش از ۶ هزار طلبه خواهر فارغ التحصیل و در حال تحصیل در مقاطع مختلف تا سطح ۴ یا همان دکتری دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۴۸۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دارای مجوز رسمی داشتیم، این طلاب طوری تربیت شدند که در محیط اجتماعی خود فعال باشند.

*حضور فعال ۵۰۰ بانوی طلبه در جبهه مقابله با کرونا

این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های بانوان طلاب در  بحث مقابله با کرونا؛ گفت: در طول این ایام حدود ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان ما در بحث کمک‌های مومنانه، تولید و توزیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده فعالیت داشتند که ۵۰ نفر از آن‌ها در بحث تغسیل اموات کرونایی حضور داشتند در این مسیر یکی از این بانوان به فیض شهادت نائل شد.

*جزئیات و نحوه ثبت‌نام پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران

وی با بیان جزییات و نحوه ثبتنام در مدارس، تاکید کرد: پذیرش در سال جدید با ظرفیت هزار نفر از ۲۵ بهمن آغاز و تا تیرماه ادامه دارد، داوطلبان می‌توانند با داشتن حداکثر سن ۴۰ سال تمام از معدل ۱۲ به بالا  برای پذیرش به سایت www.paziresh.whc.ir مراجعه کرده و سپس در آزمون کتبی و مصاحبه شرکت کنند.

قائمی یادآور شد: مدارس شهرهای کلاردشت، بابل، بندپی و شیرود به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، تمامی  مدارس علمیه در شرایط کرونایی آموزش مجازی را سرلوحه کار قرار داده البته سابقه طولانی در آموزش غیرحضوری دارد، فعال شدن رشته‌های تخصصی در مدارس ما در دستور کار قرار دارد.

*تحصیل ۴۲ طلبه خواهر در سطح دکتری

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران، بیان کرد: طلاب خواهر ما در حوزه پژوهش توفیقاتی در جشنواره‌های علامه حلی است و سعیدالعلما است کسب کردند، در سال گذشته ۶۰۰ طلبه وارد مدارس استان شدند، در حال حاضر ۴۲ نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

این مسؤول اضافه کرد: ۲۰۰ نفر از طلاب ما به‌صورت جهادی در طرح امین که طرحی مشترک با آموزش و پرورش است فعالیت دارند در ایام کرونا در شبکه شاد اقدامات فرهنگی خوبی ارائه می‌دهند، همچنین ۹ نفر از بانوان دانش‌آموخته در حوزه پیشگیری و مقابله از مواد مخدر در حال فعالیت هستند.

*فعالیت ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در مازندران با هدف کیفی‌سازی فرهنگی

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه فعال در مقاطع مختلف داریم برخی از شهرستان‌ها دارای دو مدرسه هستند و برخی فاقد آن هستند هدف کیفی سازی و ارتقای مدراس از سطح ۲ به ۳ است، کانون‌های موجود در مدارس در مباحث مختلف فرهنگی اجتماعی در حال فعالیت هستند.

قائمی اذعان داشت: متاسفانه برخی فکر می‌کنند مدرک حوزوی‌ها معادل است در حالی که برای فارغ التحصلان ما هیچ محدودیتی از حیث مدرک وجود ندارد، در زمینه اشتغال تعامل با نهادهای آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های قضایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول