اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انهدام 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری/ 3 هزار نفر دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انهدام 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان گفت: از ابتدای سال سه تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و بیش از 3 هزار نفر دستگیر شدند.

انهدام 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری/ 3 هزار نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز نشست خبری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سلیمان ریاحی در این جلسه با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در اعتمادآفرینی مردم نسبت به پلیس گفت: در حال حاضر ایران اسلامی بیشترین آمار کشفیات موادمخدر در جهان را دارد و جزو برترین کشورها در زمینه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است به طوری که تا کنون 3 هزار و 800 شهید و 12هزار و 500 جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

دستگیری بیش از 3هزار نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز سه تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده  و تعداد دستگیرشدگان در این رابطه به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

افزایش 293 درصدی ماموریت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان

وی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌ها، امنیت اجتماعی استان نسبت به سال گذشته 194 درصد رشد داشته است که از جمله عوامل آن افزایش 293 درصدی ماموریت‌های پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

ریاحی اظهار داشت: در سال جاری 51 واحد مسکونی فروش و استعمال مواد مخدر در استان پلمب شد که نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد داشته است و  133 دستگاه خودرو توقیف که نسبت به سال گذشته 82 درصد افزایش داشته‌ایم.

انهدام 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان

وی با اشاره به منهدم کردن 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گفت: در بحث دستگیری عوامل فروش مواد مخدر شاهد افزایش 43 درصدی  نسبت به سال گذشته هستیم و توانستیم 17 درصد بیشتر از سال قبل معتادین متجاهر را دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل دهیم.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مواد مخدر تهدیدی جدی برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشد، عنوان کرد: از جمله اصلی‌ترین مسئولیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پاکسازی نقاط آلوده به فروش یا استعمال مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی است که در این راستا شاهد افزایش 6 درصدی عملکرد در این حوزه بوده‌ایم و بسیاری از افرادی که در اطراف این مراکز قصد فروش مواد را داشتند دستگیر و پاتوق‌های استعمال پلمب شد.

افزایش6 درصدی برخوردهای پلیس در بحث پاکسازی نقاط آلوده اطراف مدارس نسبت به سال قبل

وی تاکید کرد: مجرمان  این حوزه همانند دانه‌های تسبیح به یکدیگر متصل‌اند به طوری که بلافاصله پس از دستگیری یکی از مصرف‌کنندگان یا خرده‌فروشان تحقیقات برای رسیدن به سرشاخه‌های اصلی توزیع آغاز می‌شود که در این راستا اداره اطلاعات، سپاه و دستگاه قضایی همکاری بسیاری خوبی با ما داشته‌اند.

آمادگی شبانه‌روزی پلیس برای دریافت گزارشات مردمی

ریاحی تاکید کرد: در طول 24 ساعت شبانه‌روز عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آمادگی دریافت گزارشات مردمی در زمینه تهیه، توزیع، انتقال و استعمال مواد مخدر را دارند و در راستای افزایش امنیت اجتماعی به سرعت اقدام خواهند نمود.

 وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد متخلف این حوزه پس از برخورد قانونی مجددا به سمت مواد مخدر کشیده می‌شوند، گفت: تعداد 26 دستگاه متفاوت که برخی از آن‌ها دستگاه‌های فرهنگی هستند وظیفه فعالیت در این زمینه را دارند که انتظار می‌رود بیش از پیش بر روی متخلفان این حوزه نظارت داشته باشند و همچنین ضعف مجازات‌های ما باعث عدم بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم شده است که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و از مرکز پیگیر این مشکل هستند.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول