اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

فکر نو، فهم مسائل روز، تن ندادن به وضع موجود و شجاعت عناصر پیشرفت کشورند

نائب رئیس مجلس لازمه تغییر روش در گام دوم را فکر نو، فهم مسائل روز، تن ندادن به وضع موجود و شجاعت دانست و گفت: این چهار عنصر از روحیات جوانی است که بتواند سالها برای کشور پرچم داری کند.

فکر نو، فهم مسائل روز، تن ندادن به وضع موجود و شجاعت عناصر پیشرفت کشورند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین سلسله نشست های گام دوم انقلاب اسلامی و دولت جوان حزب اللهی بسیج اساتید دانشگاه های تهران عنوان کرد: از زوایا و سطوح مختلفی می توان به گام دوم انقلاب نگاه کرد. یکی سطح مبانی است که منظور امام جامعه از بیانیه گام دوم چیست و چرا جوانان را به صورت مستقیم مامور کرده است و یکی هم سطح کارکردی است که این بیانیه چه چیزی، چگونه و در چه زمانی آن دنبال می کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در 40 سالگی انقلاب با سه موضوع «حمایت سرمایه های اجتماعی از آرمان ها»، «تاثیرپذیری برخی افکار عمومی از القائات خارجی» و «ملموس نبودن مسیر پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جدید» مواجه بودیم. 

وی افزود: بیانیه گام دوم سه بخش اصلی آسیب شناسی گذشته، راه حل هایی برای امروز و آینده نگری دارد.

قاضی زاده هاشمی گفت: سال ۹۷ یک تحلیل نوشتم تحت عنوان فصل پروانگی، که انقلاب اسلامی در مرحله اول به انتهای دوران پیلگی رسیده و اگر این پیله را نشکافد با تمام ظرفیت هایی که ایجاد کرده ممکن است در پیله خود بمیرد و ممکن است جمهوری اسلامی چیزی از انقلاب اسلامی باقی نگذارد و اگر بتواند این پیله را بشکافد و از غلاف ابریشمی زیبا خارج شود می تواند حرکتش سریع می شود. 

وی بیان کرد: ما نیاز به انقلاب در نظام اداری کشور داریم و منظور از انقلاب ریفورم نیست بلکه نیاز به انقلابی است که با حفظ آرمان ها، روش اداره را تغییر بدهیم.

این نماینده مجلس افزود: نقطه آرمانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همان نقطه آرمانی انقلاب است که آماده سازی مقدمات ظهور است.

وی لازمه تغییر روش در گام دوم را فکر نو، فهم مسائل روز، تن ندادن به وضع موجود و شجاعت دانست و گفت: این چهار عنصر از روحیات جوانی است که بتواند سال ها برای کشور پرچم داری کند. 

گفتنی است در ابتدای این نشست که با حضور مسئول نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران ضمن تقدیر و تشکر از قاضی زاده هاشمی و اساتید حاضر در نشست، بسیج اساتید را مهم ترین قشر برای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول