اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای «خلیج‌فارس» در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: ششمین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس به‌صورت مجازی در استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای «خلیج‌فارس» در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در سالن کنفرانس این اداره کل اظهار داشت: اهمیت بازی‌های رایانه‌ای بر کسی پوشیده نیست، امروز از دو منظر می‌توان به این بازی‌ها پرداخت؛ یکی اینکه گردش مالی در این بازی‌ها در سطح دنیا بسیار زیاد است، دوم اینکه در زمینه فرهنگی و تاثیراتی که این بازی‌ها بر روی  جوانان و کودکان به وجود می‌آورد لازم به‌صورت جدی به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در کشور این جشنواره توسط موسسه توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح در خانواده‌ها و افزایش هرچه بیشتر همبستگی در بین جامعه و مردم، ایجاد بستر سرگرمی در شرایط کنونی کشور و ایجاد محیط رقابتی سالم بین جوانان و نوجوانان  برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره  قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا موکول به سال جاری شد، گفت: سه دوره این جشنواره در تهران و دوره چهارم آن در استان قزوین برگزار شد و بعد از این جشنواره با توافقی که بین ما و موسسه توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی صورت گرفت قرار شد دبیرخانه این جشنواره در کرمان واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان بیان داشت: پنجمین دوره این جشنواره سال ۹۷ در کرمان برگزار شد و اجرای دوره ششم این جشنواره توسط مجتمع فرهنگی دیجیتال استان انجام خواهد شد.

علیزاده گفت: در شرایط عادی باید این جشنواره به‌صورت حضوری برگزار شود اما به‌دلیل ویروس کرونا مجبور شدیم به‌صورت مجازی برگزار کنیم.

مسئول ششمین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس بیان داشت: در این جشنواره علاوه بر هموطنان در داخل کشور، ایرانیان مقیم خارج از کشور  می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: افراد علاقه‌مند برای شرکت در این جشنواره در داخل کشور می‌توانند با مراجعه به سایت ،fersianguifgc.ir و افراد خارج از کشور  fersianguifgc.com تا ۲۵ اسفتدماه سال جاری  ثبت‌نام کنند و مسابقات در پنجم فروردین و اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

علیزاده عنوان کرد: این جشنواره از دو طریق رایانه و موبایل برگزار می‌شود و رده سنی بازی‌های رایانه ای مثبت سه سال و رده سنی مسابقات موبایلی مثبت ۱۲ است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین‌بار  لیگ بانوان بازی‌های رایانه‌ای  موبایلی برگزار خواهد شد، افزود: در مجموع برای این مسابقات ۸۰ میلیون تومان جوایز برای نفرات برگزیده درنظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، امروز از پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول