اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سومین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران گشایش یافت/ رونق صادرات و بازار محصولات ایران‌ساخت در دمشق

خانه نوآوری وصادرات ایران در سوریه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بسام ابراهیم وزیر تحقیقات و آموزش عالی سوریه گشایش یافت.

سومین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران گشایش یافت/ رونق صادرات و بازار محصولات ایران‌ساخت در دمشق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محصولات40 شرکت دانش بنیان وخلاق در این مکان به نمایش درآمد  و فضایی را برای تسهیل صادرات محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایرانی به کشور سوریه ایجاد کرد. مرکزی که پیش از این در چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه راه‌اندازی شده و قرار است دیپلماسی فناوری ایران با دیگر کشورها را گسترش دهد.

این خانه در مساحت 620 مترمربعی راه اندازی شد و محصولات 40 شرکت فناور در حوزه برق و الکترونیک، دارو، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری زیستی، کشاورزی و دیگر حوزه‌های فناورانه را نمایش می‌دهد.

 

خانه نوآوری ایران تسهیل‌گر صادرات دانش‌بنیان‌ها به کشور سوریه

سورنا ستاری'>سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در سوریه، گفت: سفر به این کشور نتایج پرباری برایمان داشت و پایه همکاری‌های خوبی میان دو کشور گذاشته شد. در بحث صادرات محصولات فناورانه و دانش‌بنیان ایران به سوریه مذاکرات خوبی با نخست‌وزیر و وزرای کابینه این کشور داشتیم.

ستاری ادامه داد: البته گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در این کشور، تسهیل‌گر صادرات محصولات کشورمان به سوریه است. تلاش می‌کنیم دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانش‌بنیان‌های ایرانی را در اختیار این کشور قرار دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت علوم کشور سوریه نیز امضا کردیم، تسهیل‌گر این همکاری‌ها و بابی برای توسعه تبادلات علمی و فناوری میان دو کشور است.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم سوریه

در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هیات 40 نفره‌ای از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور سوریه، یک تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تحقیقات و آموزش عالی سوریه به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد خط اعتباری 10 میلیون دلاری برای ایجاد آزمایشگاه مرجع در دمشق به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و بسام براهیم وزیر تحقیقات و آموزس عالی سوریه رسید. بر اساس این توافق مقرر شده است با همکاری ایران، آزمایشگاه‌هایی تخصصی در حوزه‌های مختلف ن، زیست فناوری، فناوری  نانو واطلاعات و ارتباطات، فیزیک، ریاضی و شیمی در کشور سوریه ایجاد شود.

 

خانه نوآوری ایران در سوریه چه می‌کند؟

در روزهایی که ایران درگیر تحریم‌های ظالمانه برخی کشورها است و به بازارهای جهانی دسترسی نداریم، یافتن راه‌ها و روش‌های جایگزین برای دست‌یابی به این بازار پرسود و ارزش‌آفرین بین‌المللی ضروری است تا فناوران و نوآوران کشور بتوانند تولیدات خود را به جهان معرفی کنند.

خانه نوآوری و فناوری ایران در دیگر کشورها که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی می‌شود نیز همین هدف را دنبال می‌کند. سوریه چهارمین کشوری است که میزبان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ایرانی شده است. خانه نوآوری ایران در این کشور پایگاهی مطمین و دایمی برای ورود و صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار داخلی سوریه است.

این خانه در منطقه آزاد دمشق توسط کارگزار همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شد و با هزینه بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری در دو طبقه ایجاد و تجهیز شده است. شرکت های دانش‌بنیانی که محصول کاربردی در بازار سوریه دارند می توانند با انعقاد قرارداد با کارگزار، محصول خود را در این کشور تبلیغ و در نهایت تجاری‌سازی کنند.

فضای کار اختصاصی و اشتراکی و عرضه دایمی محصولات تولیدی دانش‌بنیان از جمله خدماتی است که به شرکت‌های فعال در این خانه ارائه می‌شود. آنها می‌توانند در این فضا تعاملات و تبادلات فناورانه خود با شرکت های سوری را افزایش دهند و برای خود شرکای تجاری و برای تولیداتشان خریدار بیابند. همچنین خدماتی چون «تحقیق بازار»، «بازاریابی»، «فروش محصولات» و «ثبت محصول و خدمات در این کشور» نیز به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول