اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم تدبیر جدی مسئولان ملی برای وضعیت بحرانی ریزگردهای قم

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: ما باید قبل از اینکه به نقطه بحرانی دریاچه ارومیه برسیم برای وضعیت استان قم تدبیری بیاندیشیم چراکه کانون‌های بحرانی استان قم می‌تواند تهدیدی برای استان‌های همجوار از جمله تهران باشد.

لزوم تدبیر جدی مسئولان ملی برای وضعیت بحرانی ریزگردهای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بهرام سرمست استاندار قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم انجام شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: مشارکت در حوزه منابع طبیعی یک وظیفه عمومی است و همگان باید نسبت به حراست از انفال و منابع طبیعی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی طی سال‌های گذشته اتفاقات قابل توجهی در حوزه جنگل و مرتع و همچنین آبخیزداری رقم زده است، اظهار کرد: در حوزه سیلاب و آبخیزداری دستاوردهای اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری به خوبی قابل مشاهده است چراکه در گذشته با یک بارندگی قابل توجه مشکلات بسیاری در شهر داشتیم اما طی سال‌های اخیر شاهد سیلاب درون‌شهری که دارای منشأ برون‌شهری باشد، نبودیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: هر چند پروژه کنترل سیلاب در قم هنوز به پایان نرسیده و همچنان درحال دنبال شدن است اما امیدواریم در سال آینده به شیوه مطلوب‌تر با حمایت‌های اعتباری بیشتر دنبال شود.

وی اضافه کرد: ما باید قبل از اینکه به نقطه بحرانی دریاچه ارومیه برسیم برای وضعیت استان قم تدبیری بیاندیشیم چراکه کانون‌های بحرانی استان قم می‌تواند تهدیدی برای استان‌های همجوار از جمله تهران باشد درحالی‌که با فعالیت‌هایی از جمله نهال‌کاری و ایجاد جنگل‌های دست‌کاشت می‌توان تا حدودی از این تهدید جلوگیری کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول