اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

388 منزل مسکونی در زلزله سمیرم به صورت کامل تخریب شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با بهتر شدن شرایط پس از زمین‌لرزه سمیرم، تک به تک خانه‌ها کارشناسی انجام گرفت که در پایان مشخص شد حدود ۳۸۸ واحد احداثی شهری و روستایی و حدود ۵۰۰ واحد تعمیری باید در این منطقه انجام شود.

388 منزل مسکونی در زلزله سمیرم به صورت کامل تخریب شدند

عزیزاله مهدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط معمول بعد از زلزله بلافاصله کار کارشناسی شروع می‌شود، اما در زلزله پادنا با وجود شرایط بارندگی کار را سخت تر کرد؛ برآورد تقریبی از خسارت وارده حدود ۲۱۷ واحد احداثی و ۳۵۰ واحد تعمیری پیش‌بینی شد.

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: با بهتر شدن شرایط، تک به تک خانه‌ها کارشناسی انجام گرفت که در پایان مشخص شد حدود ۳۸۸ واحد احداثی شهری و روستایی و حدود ۵۰۰ واحد تعمیری باید در این منطقه انجام شود.

وی تصریح کرد: طبق بر آورد‌ها ۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیر ساخت روستا‌ها خسارت وارد شده  و به همین میزان، برای جبران خسارت زیر ساخت‌های روستایی اعتبار به بنیاد اختصاص داده شده است  که تسهیلات و پیگیری‌ها در سمیرم اجرایی و قابل پرداخت شد که در حالت عادی پرداخت تسهیلات حدود یک ماه و نیم به طول می انجامد ولی با پیگیری‌های انجام شده دو روزه این تسهیلات در سمیرم قابل پرداخت است.

مهدیان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با همکاری مسکن و شهرسازی تعدادی از خانه‌ها را درجاسازی می کند و تعدادی را نیز در زمین‌های بنیاد مسکن خانه می سازد؛ کار آواربرداری منازل فرسوده و کار احداث واحدها نیز شروع شده که بعد از اتمام تسهیلات مکمل نیز ابلاغ م‌ شود و مشکلی برای مردم پیش نمی‌آید.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول