اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست 80 قانونگذار آمریکایی از بایدن برای لغو برخی از تحریمهای کوبا

قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، از دولت جدید این کشور خواستند سیاستهای واشنگتن در قبال کوبا را به دوره دولت اوباما بازگرداند.

درخواست 80 قانونگذار آمریکایی از بایدن برای لغو برخی از تحریمهای کوبا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواستار لغو تحریمهای «دونالد ترامپ» علیه کوبا و تعامل مجدد واشنگتن-هاوانا همانند سیاستهای دوران «باراک اوباما» شدند. 

خبرگزاری رویترز که نامه نمایندگان کنگره به بایدن را روئیت کرده گزارش داد، در این نامه از جو بایدن خواسته شده است که هر چه سریعتر با امضای یک دستور اجرایی برخی سیاستهای تحریمی دولت قبل از جمله ممنوعیت سفر شهروندان کوبایی و همچنین حواله‌های مالی که برای شهروندان کوبایی مهم است را لغو کند.

این نامه توسط بابی راش، گیون مور، بارابار لی و استیو کوهن تهیه شده است که هر چهار قانونگذار حامی تعامل آمریکا با کوبا هستند. همچنین روسای کمیته‌های روابط خارجی و کمیته مالی مجلس نمایندگان نیز از این نامه حمایت کرده‌اند. 

جو بایدن در طول مبارزات انتخاباتی قول داده بود که سیاستهای دونالد ترامپ که باعث آسیب رساندن به مردم کوبا شده است و هیچ کمکی به ارتقای دموکراسی و حقوق بشر در این کشور نمی‌کند را تغییر دهد.

این گزارش افزود، افزایش فشارها علیه کوبا در دولت ترامپ باعث افزایش درد و رنج مردم عادی کوبا و باعث کمبود غذایی و دارویی در این کشور شده است. 

رویترز در ادامه افزود، علیرغم وعده‌ها، بایدن هنوز هیچ برنامه‌ای برای تغییر سیاستهای جمهوریخواهان علیه هاوانا ارائه نداده است. 

دولت اوباما در اقدامی تاریخی برخی سیاستهای فشار حداکثری علیه کوبا را تغییر داد و ضمن بازگشایی سفارت خود در هاوانا، جان کری وزیر خارجه وقت این کشور نیز در اقدامی نمادین به این کشور سفر کرد. 

با این وجود، روند تنش زدایی میان آمریکا و کوبا که تحت رهبری اوباما در سال ۲۰۱۴ رقم خورد، خیلی زود از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق به وضع قبل بازگردانده شد. ترامپ از زمان به دست گرفتن ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ به تشدید تحریم‌ها علیه کوبا پرداخت که این وضعیت تا کنون ادامه دارد. 

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول