اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در شیراز سپری برای مواجهه با فناوری‌های نو وجود ندارد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در شیراز سپری برای مواجهه با فناوری‌های نو وجود ندارد، گفت: برای شیراز براساس ویژگی های سرزمینی, کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات در اولویت قرار دارند.

در شیراز سپری برای مواجهه با فناوری‌های نو وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با حضور در پارک علم و فناوری شیراز در گردهمایی شرکت های فناور، دانش بنیان و کارآفرینان اظهار داشت: اولویت های کسب و کار مناسب در هر شهر باید بر اساس ویژگی های سرزمینی مشخص شود که به همین منظور شیراز به عنوان یکی از مراکز اصلی برای آی‌تی و آی‌سی‌تی انتخاب شده است.

امیر ناظمی با اشاره به اینکه ورود به حوزه‌های نو نیازمند چهار چوب نو است، ادامه داد: طی بررسی‌هایی که صورت گرفته فرض بر این بوده است که شیراز و فرهنگی که بر آن حاکم است، بیش از هر مولفه‌ای  پذیرای افکار است و سپری در مواجه با فناوری‌های نو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه نوآوری به منابع متعددی همچون منابع مالی و فناوری نیاز داریم، عنوان کرد: نکته مهم‌تر فرهنگ متداول در منطقه جغرافیایی بوده و ابزار توسعه  به تنهایی کافی نیست.

ناظمی یکی از نمونه‌های فرهنگ توسعه را شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری دانست و تاکید کرد: شرکت هایی که در پارک های علم و فناوری وارد می‌شوند، مبنای خودشان را بر پیشرفت می‌گذارند و امید دارند. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تبدیل شدن تعداد معدودی از اخراج شده ها از دانشگاه همچون بیل گیتس گفت: شرکت های بسیاری داریم که ویژگی های بازار و دیجی کالا را بازسازی می کنند و ارائه خدمات می دهند اما خیلی از شرکت هایی که شکست خورده اطلاق می شوند، محصول خود را کامل به صورت لایسنس فروخته اند لذا موفق تر بوده اند.

وی با اشاره به تعریف اشتباه شکست، اذعان داشت: وقتی رویای اشتباهی می فروشیم انسان ها روی ایده شان پافشاری می کنند و به نظر می رسد این، ناشی از نوع نگاه ما به نوآوری است. 

این مقام مسئول بیان کرد: توسعه فردی با ارزیابی فردی میسر خواهد شد و در ادامه باید چارچوب فکری را توسعه بدهیم و نباید به رویاهایی که ریشه‌های مناسبی ندارد سرمایه‌گذاری کنیم. 

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در بازدید از این پارک گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، دولت تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.
 
ناظمی اظهارداشت: برای شرکت‌های نوپا ۱۰۰ میلیون تومان در قالب کیف پول برای خرید تجهیزات و تبلیغات اختصاص داده می شود.

وی تصریح: همچنین دولت تسهیلات ارزان قیمت هم بر اساس میزان تولید و اشتغال زایی به این شرکت‌ها پرداخت می کند.

در ادامه این نشست، تعدادی از شرکت ها و استارت آپ های حاضر به بیان مسائل و دغدغه های خود در حوزه های مختلف همچون ساماندهی کسب و کارهای نوپا، نیروی انسانی، بیمه و مالیاتی پرداختند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول