اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیگیری 4 طرح سرمایه‌گذاری استان در دفتر معاون وزیر/توجیه اقتصادی استخراج نفت در لردگان و شوراب بررسی می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 3 طرح احداث واحد لبنیاتی 600تنی، مجتمع گاوداری سه هزار رأسی و واحد نگهداری گوسفند شیری در استان هفته آینده در دفتر معاون وزیرکار پیگیری می‌شود.

پیگیری 4 طرح سرمایه‌گذاری استان در دفتر معاون وزیر/توجیه اقتصادی استخراج نفت در لردگان و شوراب بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز اقبال عباسی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: سه‌شنبه‌ هفته آینده مسائلی که در سفر معاون وزیر کار به استان مطرح شد در تهران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت که لازم است از میان تمام طرح‌های مطرح شده 4 پروژه مهم استخراج و تا هفته آتی، کارهای کارشناسی بر روی این طرح‌ها انجام گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث واحد لبنیاتی 600تنی، مجتمع گاوداری سه هزار راسی و واحد نگهداری گوسفند شیری از طرح‌هایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: چاه‌هایی که در سال‌های قبل در منطقه لردگان و شوراب احداث شده و به نفت رسیده بود باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا مشخص شود استخراج نفت از این 10 چاه نفت توجیه اقتصادی دارد و نفت به اندازه‌ای هست که بتوان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد یا خیر تا در جلسه هفته آینده این موضوع نیز مطرح شود.

وی با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی در خصوص عدم قطعی واگذاری زمینی که در سفر معاون وزیر تعهد حل مشکلات آن را داده بود، گفت: اگر در زمینه واگذاری زمین برای احداث واحد لبنیاتی 600 تنی که قرار شد با سرمایه‌گذاری شرکت شستا صورت پذیرد مشکلی وجود داشت، یا نباید زمین را معرفی می‌کردید و یا در روزهای آینده این مشکل را سریعا برطرف کنید، اینطور نباشد که من در جلسه رسمی به واسطه گزارشات تعهد واگذاری زمین می‌دهم و زمین دچار مشکل تعارض محدوده شود.

به روز بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و عملیاتی شدن آن‌ها برای ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد

عباسی تصریح کرد: در زمینه آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، به روز بودن آموزش‌ها و عملیاتی شدن آن‌ها برای ایجاد اشتغال با توجه به شرایط استان باید مورد توجه قرار گیرد که در این صورت باید با تکیه بر توانمندی‌های این سازمان طرح‌های نوین دنبال شود و مجموعه استانداری و سایر نهاد‌ها نیز کمک خواهند کرد.

 نقش پررنگ تحولات جمعیتی در بالا بودن نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری

وی با استناد به گزارش سازمان برنامه و بودجه مبنی بر نقش پررنگ تحولات جمعیتی در بالا بودن نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری گفت: باید به صورت کارشناسی و به دور از مسائل سیاسی دلایل بالا بودن آمار بیکاری در استان به گوش سرمایه‌گذاران، مدیران و مردم برسد که بتوانند برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول