اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

لوایح پالرمو و CFT آشکارسازی مسیر نقل و انتقالات مالی ایران برای دشمنان است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه ای تاکید کرد: مقتضای لوایح پالرمو و CFT آشکارسازی مسیر نقل و انتقالات مالی جمهوری اسلامی برای دشمنان است و در هر صورت نمی توان خلاف آن عمل نمود.

لوایح پالرمو و CFT آشکارسازی مسیر نقل و انتقالات مالی ایران برای دشمنان است

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل های دانشجویی خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با پذیرش لوایح پالرمو و CFT اعلام داشته است.

در این بیانیه تصریح شده است: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن خود تمامی توجه خود را به خارج معطوف کرد و چاره حل مشکلات اقتصادی و مسیر پیشرفت کشور را در سازش با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی جستجو نمود.

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران می افزاید: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که مدت ها کشور را درگیر خود نمود، حاصل همین نگاه بود که اکنون بی حاصلی آن جدای از زیان هایی که همراه داشت، برای هر انسان عاقل و منصفی عیان گشته است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه خود تصریح کرده است: جالب اینجاست که دولتمردان پس از نقض مکرر و صریح برجام توسط 5+1 و مشاهده بی حاصلی این قرارداد، به جای پذیرش اشتباه خود و خروج از آن، تحقق ثمره برجام را منوط به پذیرش کامل لوایح FATF دانستند، لوایحی که به اذعان کارشناسان، منجر به بسته شدن تمام راه های دور زدن تحریم ها برای کشورمان و فشار مضاعف بر معیشت مردم خواهد شد. 

در بخش دیگری از این بیانه عنوان شده است: اکنون در اواخر عمر دولت، مجددا شاهد مطرح شدن این مساله و امکان تصویب آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم، موضوعی  که تحت عنوان پذیرش مشروط مطرح می شود، حال آنکه مقتضای لوایح پالرمو و CFT, آشکارسازی مسیر نقل و انتقالات مالی جمهوری اسلامی برای دشمنان است و در هر صورت نمی توان خلاف آن عمل نمود.

این بیانیه می‌افزاید: از طرفی، بدعهدی و بهانه جویی آمریکا و کشورهای اروپایی و عدم استقلال نهادهای بین المللی اکنون نه تنها برای جمهوری اسلامی بلکه برای جهانیان روشن گشته است، با این وصف چگونه میتوان امید به ایجاد گشایش از سوی آنان حتی در صورت پذیرش و اجرای FATF داشت؟

در این بیانیه تاکید شده که راه حل مشکلات اقتصادی، همان چیزی است که تاکنون بارها توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است و آن  اتخاذ راهبرد خنثی سازی تحریم ها به جای تکاپو در جهت رفع آن هاست. اگر دولت محترم  نیمی از مقداری که دغدغه رفع تحریم دارد، دغدغه خنثی سازی آن را داشت و در جهت تقویت ساخت درونی اقتصاد و پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی می کوشید، به مراتب وضعیت اقتصادی بهتر از اکنون بود. اما افسوس که لجاجت های سیاسی و عبرت نگرفتن از تجربه های پیشین، مانع بزرگی بر سر پیشرفت و تعالی کشور در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم بوده و هست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه خود صراحتا مخالفت خود را با پذیرش لوایح پالرمو و CFT اعلام داشته و از  مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار تصمیم گیری خردمندانه و انقلابی در راستای منویات امام خامنه ای - مدظله العالی- و تسلیم نشدن در برابر فشارهای سیاسی برخی جریانات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول