اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آبخیزداری موجب مهاجرت مردم از شهرها به روستاها شده است /14 کارمند منابع طبیعی در حراست از جنگل‌ها شهید شده‌اند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما با فعالیت‌های آبخیزداری آب را به سفره‌های زیرزمینی نفوذ داده و موجب تقویت چاه‌ها و قنات شده‌ایم، با این اقدامات تاکنون توانسته‌ایم مهاجرت به روستاها را رقم بزنیم درحالی‌که در گذشته مهاجرت به شهرها افزایش یافته و این مهاجرت آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری به دنبال داشته است.

آبخیزداری موجب مهاجرت مردم از شهرها به روستاها شده است /14 کارمند منابع طبیعی در حراست از جنگل‌ها شهید شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسعود منصور شب گذشته در دیدار با آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: مساحت کشور 164 میلیون متر مربع است که 83 درصد از این مساحت در حوزه عملیات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است به همین علت ما نیازمند همکاری و مشارکت مردم در عرصه‌های منابع طبیعی هستیم. 
وی با بیان اینکه در مجموع 916 هزار خانواده از مراتع کشور بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: فعالیت‌های حوزه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به صورت مستقیم بر زندگی مردم تاثیرگذار است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: ما با فعالیت‌های آبخیزداری آب را به سفره‌های زیرزمینی نفوذ داده و موجب تقویت چاه‌ها و قنات شده‌ایم، با این اقدامات تاکنون توانسته‌ایم مهاجرت به روستاها را رقم بزنیم درحالی‌که در گذشته مهاجرت به شهرها افزایش یافته و این مهاجرت آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 14 نفر در مبارزه با آتش در جنگل‌ها به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: 6 نفر از نیروهای داوطلب مردمی نیز در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. 
انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول