اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست سازمان ملل از عربستان سعودی برای آزادی سه جوان شیعه

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواستند سه جوان شیعه را که در سن زیر هجده سال به دلیل شرکت در اعتراضات به زندان انداخته است، آزاد کند.

درخواست سازمان ملل از عربستان سعودی برای آزادی سه جوان شیعه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه از عربستان سعودی خواستند  سه جوان شیعه را که به دلیل مشارکت در اعتراضات شرق این کشور در حبس به سر می‌برند، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سه جوان وقتی که زیر هجده سال داشتند به دلیل مشارکت در تظاهرات شرق عربستان سعودی بازداشت شدند و احکام اعدام علیه آنها صادر شد که بعدا تحت فشار نهادهای حقوق بشری عربستان حکم آنها را به ۱۰ سال حبس تقلیل داد، اما گزارش‌های رسیده است آنها تحت شکنجه قرار دارند.

«علی النمر» برادر زاده «نمرالنمر» روحانی برجسته شیعی است  که در سال ۲۰۱۶ توسط رژیم آل سعود اعدام شد. علی النمر در فوریه ۲۰۲۰ زمانی که هفده ساله بود به دلیل مشارکت در اعتراضات منطقه الشرقیه عربستان بازداشت شد. او یکی از سه جوان شیعه‌ای است که دادگاه‌های عربستان سعودی احکام اعدام با گردن زدن را برای آنها صادر کردند.

کارشناسان حقوقی سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار رفع اتهام‌ها از این سه جوان شیعی شدند و گفتند: ما بار دیگر از مقامات عربستان سعودی می‌خواهیم علی النمر، داود المرهون و عبدالله الزاهر را آزاد کنند تا بر اساس قوانین و معیارهای بین المللی بی معطلی آنها را از نو محاکمه کنند.

این کارشناسان از جمله «اگنس کالامار» محقق سازمان ملل در مورد قتل‌های غیرقانونی و اعدام‌های فوری و خودسرانه افزودند: «ما همچنان ادعاهایی درباره شکنجه و بدرفتاری برای اعتراف گیری دریافت می‌کنیم و اینکه مجازات اعدام برای جرایمی انجام می‌شود که مطابق با قانون بین المللی به سطح خطرناک‌ترین جرایم نمی‌رسد».

«میشل باشلت» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز جمعه گذشته با بیان اینکه مقامات عربستان سعودی خیلی‌ها را غیرقانونی در حبس نگاه داشته است، گفت که ریاض از آزادی بیان و حق اجتماعات مسالمت آمیز حمایت کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول