اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بودجه ۱۴۰۰ کردستان ۷۶ درصد رشد دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: در بودجه ۱۴۰۰ کردستان با ۷۶ درصد رشد استان سوم کشور است.

بودجه ۱۴۰۰ کردستان ۷۶ درصد رشد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده در شورای اداری استان کردستان و جشنواره شهید رجایی که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین کارهای زیربنایی و مهم استان در سال‌های اخیر انجام شده است در حالیکه در شرایط سخت درآمدی و اقتصادی قرار داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 میلیارد تومان تنها به یک پروژه در این استان اختصاص پیدا کرده و این نشان از توجه دولت به توسعه در کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: در حوزه منابع آبی، آبرسانی، احداث سدها و غیره کارهای بسیار خوبی در استان انجام شده اما برخی‌ها دوست ندارند این اقدامات مثبت را ببینند.

وی در ادامه گفت: نرخ تورم اعلامی شامل چند رقم و شاخص است اما برخی‌ها تنها روی یک مورد بالایی مانور می‌زنند در حالیکه کردستان در شاخص تورم نقطه به نقطه استان 31 کشور است.

نصراللهی‌زاده افزود: تورم نقطه به نقطه معیار گرانی بازار نیست اما به لحاظ تورم، کردستان، استان 15 کشوری است.

وی اذعان کرد: اینها زیر سوال بردن یک دستگاه یا دولت نیست بلکه لطمه به امید جامعه و خیانت به مردم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: این استان در بودجه ۱۴۰۰ با ۷۶ درصد رشد استان سوم کشور است.

وی در ادامه به جشنواره طرح شهید رجایی اشاره و عنوان کرد: این جشنواره سالانه برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در دو بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود.

نصراللهی‌زاده خاطرنشان کرد: 46 دستگاه و اداره در استان در قالب  5 گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، گروه تولیدی و خدمات، گروه توسعه زیرساخت‌ها، گروه سلامت و رفاه اجتماعی و گروه قضایی و حقوقی تقسیم‌بندی شدند که در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی اداره‌کل آموزش و پرورش در گروه آموزشی رتبه اول را کسب کرد.

به گفته وی، چهار دستگاه دامپزشکی، شرکت برق، بیمه سلامت و دارایی و امور اقتصادی استان نیز در چهار گروه دیگر رتبه‌های نخست را کسب کردند.

نصراللهی‌زاده افزود: اداره کل فرودگاه‌های استان در شاخصه بیشترین رشد در بهبود عملکرد به عنوان دستگاه برتر شناخته شد.

وی اذعان کرد: در شورای توسعه مدیریت هم چند دستگاه اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال و شرکت گاز برای اقدامات شاخص در سال 98 حائز رتبه شدند.

به گفته نصراللهی‌زاده اضافه کرد: از سال گذشته با شیوع کرونا تعدادی از دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما، صنعت و معدن، سپاه بیت المقدس و نیروی انتظامی علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی در حوزه خدمات رسانی به مردم بیشترین عملکرد را داشتند که در قالب جشنواره شهید رجایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول