اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مهارت‌آموزی بیش از 9 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری/آموزش‌ها در راستای ظرفیت‌های استان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آموزش افراد در راستای اشتغالزایی و با توجه به ظرفیت‌های استان و اسناد بالادستی صورت گرفته است، از مهارت‌آموزی 9هزار و 290 نفر در سال جاری خبر داد.

مهارت‌آموزی بیش از 9 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری/آموزش‌ها در راستای ظرفیت‌های استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرانک کبیری عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در محل استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۱۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 9 هزار , 290 نفر تحت عنوان کارآموز در دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان مهارت‌ آموختند.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد 482 کارگاه در سطح استان وجود دارد که با توجه به ورود تکنولوژی‌های جدید برای آموزش بهتر و کارایی بیشتر هنرآموزان در امر اشتغال نیازمند تامین اعتبار برای تجهیز کارگاه‌ها هستیم.

کبیری تصریح کرد: تلاش شده آموزش افراد در راستای اشتغالزایی با توجه به ظرفیت‌های استان صورت گیرد به طوری که برای اولین بار آموزش ریسندگی به رشته‌های آموزشی این سازمان اضافه و ۲۳ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز منعقد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت چهارمحال و بختیاری رشته‌های گردشگری طبیعی- ورزشی، بافندگی فرش، شیلات و تولید آبزیان سردآبی، تولید گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، دام، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، کشت و فرآوری زعفران جزو اولویت‌های آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای استان است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش فضا‌های آموزشی و ایجاد شعب سازمان فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های بن، خانمیرزا و شهر فرخشهر اظهار داشت: از جمله رشته‌های پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰ که با توجه به اسناد بالادستی تدوین شده است می‌توان به ساخت کلاه نمدی، نمدمال سنتی، مدیر بوم خانه‌های گردشگری، مسیریابی مناطق گردشگری طبیعی، راهنمای عمومی گردشگری، مدیر اماکن تفریحی و گردشگری، کارآفرینی در گردشگری، کارآفرینی روستایی، مدیر کسب و کار اینترنتی و تهیه و تدوین طرح کسب و کار اشاره کرد که امیدواریم با کمک مدیران استانی محقق شوند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول