اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید امارات و ازبکستان بر جذب سرمایه‌های بخش خصوصی

هیأت امارات به سرپرستی وزیر انرژی و صنعت این کشور با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تأکید امارات و ازبکستان بر جذب سرمایه‌های بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند ، هیأت امارات به سرپرستی «سهیل بن محمد فرج المرزوعی» وزیر انرژی و صنعت این کشور در «تاشکند» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برای پیشبرد طرح‌های مشترک با جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی در زمینه زراعی و صنعتی و پرورش و تبدیل فرآورده‌های کشاورزی برای صادرات به بازار امارات و کشورهای سوم توجه خاص شد.

در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه ازبکستان و امارات بررسی شد.  

رئیس جمهور ازبکستان با رضایتمندی بر تلاش‌های فعال دو طرف در اجرای توافقات در سطح عالی در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذای و مالی تاکید کرد.

وی همچنین برای کمک‌های امارات در رفع پیامدهای پاندمی در ازبکستان از صمیم قلب تشکر کرد.

طرفین در مورد تداوم تمهیدات فعال و اجرای طرح‌های بزرگ در زمینه انرژی الترناتیو، تاسیسات مدرن انرژی و دیگر تاسیسات زیربنایی، ساخت هتل‌های مدرن و همچنین افزایش سبد سهام سرمایه گذاری در چارچوب ابتکارات جدید بازرگانی و انجام برنامه‌های کمک مالی و فنی به توافق رسیدند.  

علاوه بر این، بر اهمیت گسترش بیش از پیش همکاری‌های موثر در زمینه‌های آموزشی و کارآموزی کارمندان ملی با حضور سازمان‌های معتبر امارات تاکید شد.    

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران اماراتی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول