اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دور زدن تحریم‌ها به کمک شرکت‌های دانش بنیان/توسعه صادرات صنعتی دردستورکار است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در شرایط بحرانی از جمله زمان شیوع کرونا، گفت: با بهره گیری از ظرفیت این مراکز پژوهشی موفق شده ایم تا در امور مختلف از جمله دستاوردهای پزشکی موفق عمل کرده و تحریم‌های ظالمانه دور بزنیم.

دور زدن تحریم‌ها به کمک شرکت‌های دانش بنیان/توسعه صادرات صنعتی دردستورکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به پتانسیل اقتصادی البرز، گفت: استان البرز جزو استان جزو استان‌های توانمند از لحاظ نیروی انسانی است که با وجود این ظرفیت‌ها به عنوان پشتیبان جدی برای تهران به شمار می‌رود.

وزیر علوم البرز را استانی جوان خواند و اظهار کرد: این استان از میان استان‌های دیگر شاخص‌های بسیاری دارد که موجب وجه تمایز البرز از سایر استان‌هنای کشور می‌شود؛ همین موضوع موجب بیشتر شدن مسؤولیت البرز در امر پژوهش می‌شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: نگاه وزارت علوم و تحقیقات در بحث آموزش و پژوهش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت تأثیرگذاری هرچه بیشتر مراکز علمی و آموزشی است.

غلامی در ادامه به ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاش خود را برای تحقق توسعه و پیشرفت در مراکز پژوهشی استان البرز به کار خواهیم گرفت.

وی تربیت نیرو انسانی حوزه علمی و پژوهش را موفق برشمرد و تصریح کرد: هم مدیران جوان و هم مدیران باتجربه مقاطع تحصیلی خود را در دانشگاه‌ها کشور گذراندند.

وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم و تحقیقات در حوزه پژوهش رتبه 15 را کسب کرده است، اظهار کرد: همچنین در ارائه دستاوردهای علمی نیز با در نظر گرفتن شاخصه‌های جهانی طبق علم روز دنیا پیش رفته و همپای کشورهای پیشرفته در حال تلاش و پژوهش هستیم.

غلامی با بیان اینکه طی 20 سال گذشته در حوزه فناوری نیز به سمت تشکیل مراکز رشد گام برداشته شد، افزود: پس از این موفق به راه اندازی 44 پارک‌های علم و فناوری شدیم که به عنوان حامیان مراکز دانش بنیان فعال هستند.

به گفته وی 190 مرکز رشد و فناوری در کشور مستقر شدند که صاحبان ایده‌ها نو را تحت حمایت خود خواهند داشت. همچنین 5 هزار و 800 شرکت دانش بنیان ثبت شده در کشور نیز در حال فعالیت هستند.

وزیر علوم ادامه داد: این مراکز دانش بنیان در امور مختلف ورود کردند که در این میان شاهد تلاش و حضور مراکز دانش بنیان در زمان شیوع کرونا بودیم؛ خوشبختانه اقدامات صورت گرفته موفق و تأثیرگذار بود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در نظر داریم تا از توسعه بی هدف خارج شویم و تمام حرکت‌ها با برنامه و به سمت مدیریت عالی آموزش و پژوهش در حرکت باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نگران هستیم پس از بهبود فضا اقتصادی کشور شرکت‌های دانش بنیان فراموش شوند، یادآور شد: انتظار می‌رود با پیشرفت و توسعه فضای پژوهش صادرات را از محصولات غذایی و کشاورزی به حوزه صنعتی سوق دهیم.

انتهای پیام/ج/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول