اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رئیس کمیته امداد: به‌سمت خودکفایی مددجویان حرکت می‌کنیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از ماموریت‌های اصلی این نهاد حمایتی را اشتغال‌زایی، توانمندسازی و خودکفایی محرومان عنوان کرد و گفت: ۶۳ درصد مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست‌خانوار هستند.

رئیس کمیته امداد: به‌سمت خودکفایی مددجویان حرکت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدمرتضی بختیاری در جمع اصحاب رسانه با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومین است و توجه به این قشر از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب از دغدغه‌های امام راحل(ره) بود.

وی تصریح کرد: لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های نظام قرار گرفت، در همین راستا ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب، کمیته امداد به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۱۳۵۷ با صدور حکم حضرت امام خمینی‌(ره) به منظور تحقق بخشیدن به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و کمک‌رسانی به محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان تأسیس شد.

بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار محروم زیرپوشش کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آمار زیرپوشش این نهاد حمایتی را شناور و براساس مسائل اقتصادی و برنامه‌های کشور اعلام کرد و افزود: با احتصاب تبصره ۱۴ هم‌اکنون بیش از به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرپوشش هستند که ۶۳ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند.

وی  با بیان اینکه ۶۰۰ هزار خانوار از این تعداد جزء تبصره ۱۴ هستند، در توضیح تبصره ۱۴، گفت: پشت‌نوبتی‌ها زیاد بودند از این رو تبصره ۱۴ در سال ۹۶ در لایحه دولت و مجلس آمد که از محل هدفمندی یارانه بخشی در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد تا پشت‌نوبتی‌ها را فقط در زمره مستمری‌بگیران قرار دهند.

تلاش کمیته امداد برای جذب ۵۰۰ هزار خانوار پشت‌نوبتی در سال ۱۴۰۰

بختیاری با بیان اینکه براساس شاخص‌ها و در قالب دستورالعمل‌های کشوری سالانه آمار تحت پوشش‌های جدید مشخص می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌های خوبی در بودجه ۱۴۰۰ شده که در کمیسیون تلفیق هم تصویب و قرار است به صحن برود که با تصویب نمایندگان ۵۰۰ هزار خانوار پشت‌نوبتی کمیته امداد و حدود ۳۰۰ هزار خانوار پشت‌نوبتی بهزیستی زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

این مسئول اشتغال و توانمندسازی، مسکن و تقویت فرهنگ خودباوری و خوداتکایی مددجویان را مأموریت اصلی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: از سال ۷۳ تا سال ۹۷ حدود ۷۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به دلیل خودکفایی از زیرپوشش خارج شدند و برنامه ما حرکت به‌سمت خودکفایی مددجویانان معطوف شده است.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد سالانه مکلف است ۷۰ هزار و بهزیستی ۳۰ هزار اشتغال ایجاد کند که کمیته امداد از سال ۹۶ تاکنون بیش از این تعهد اشتغال ایجاد کرده است.

ایجاد ۲۲۰ هزار شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد

بختیاری افزود: کمیته امداد در سال ۹۷ به‌جای ۷۰ هزار، نزدیک به ۱۴۸ هزار اشتغال ایجاد کرده و در سال ۹۸ هم ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل و همچنین در سال ۹۹ نیز ۲۲۰ هزار اشتغال ایجاد کرده و برای سال ۱۴۰۰ نیز ایجاد حدود ۳۰۰ هزار اشتغال پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: سهم اشتغال سال گذشته کمیته امداد استان کرمانشاه ۸ هزار و ۳۶۲ نفر بوده که با توجه به بحث کرونا ۶ هزار و ۷۸۸ نفر محقق شد و امسال ۷ هزار و ۷۰۱ نفر بوده که تاکنون ۸ هزار و ۲ اشتغال ایجاد شده است.

استان کرمانشاه در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی رتبه دوم را دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در استان کرمانشاه کمیته امداد به لحاظ ایجاد اشتغال پایدار رتبه دوم را دارد و در کشور هم با محقق کردن ۱۰۴ درصدی بحث اشتغال با عدد ۲۱۷ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم جزء استان‌ها برتر محسوب می‌شود.

واگذاری ۳۲۰ منزل مسکونی مددجویی به کرمانشاهیان

وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت مسکن‌سازی در کشور، گفت: در این سفر به استان کرمانشاه، ۳۲۰ واحد مسکونی مددجویی واگذار و یک‌هزار و ۵۳۰ خانوار کرمانشاهی از نعمت انشعاب گاز و تعمیرات منزل مسکونی بهره‌مند شدند.

بختیاری گفت: کمیته امداد ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای ساخت این منازل مسکونی به خانوارهای مددجو پرداخت کرده است.

وی در ادامه با تشکر از خیران کرمانشاه، خاطرنشان کرد: کمک مردم استان در صندوق صدقات، کفارات، فطریه، زکات و ایتام در سال گذشته ۱۱۳ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان بوده و طی ۱۱ ماهه سپری شده از سال هم ۱۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/پ/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول