اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

صوفی: روحانی زیر میز همه وعده‌های قبلی خود زد/ با احیای برجام هم چرخ زندگی مردم به این سادگی نخواهد چرخید

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه با احیای برجام هم چرخ زندگی مردم به این سادگی نخواهد چرخید گفت: ارزش پول ملی و توان شرایط زندگی مردم نسبت‌به زمانی که ‌ روحانی دولت را تحویل گرفت، یک‌چهارم کاهش پیدا کرده است.

صوفی: روحانی زیر میز همه وعده‌های قبلی خود زد/ با احیای برجام هم چرخ زندگی مردم به این سادگی نخواهد چرخید

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

روحانی امیدوار شده برجام احیا شود

- جمله چرخ سانتریفیوژ بچرخد چرخ زندگی مردم نیز بچرخد یک جمله معترضه و در واکنش به سیاست‌های هسته‌ای پیشین کشور بود.

- حرف‌ روحانی این بود که در تعارض میان این دو دولتش بنا دارد طرف مردم را بگیرد. امروز اما تحلیل من این است که باتوجه به امیدواری نسبت‌به فعال شدن دوباره توافق هسته‌ای، ‌‌روحانی مجددا به میدان آمده و این سخنان را بیان کرده است؛ چراکه اکنون امیدوار است با فعال شدن دوباره برجام تغییری در شرایط کشور ایجاد شود.

در این سال‌ها هم چرخ زندگی مردم لنگ بوده، هم چرخ سانتریفیوژ

- در این چندماه یا حتی چندسال اخیر همه مردم مشاهده کردند که هم چرخ زندگی لنگ بوده، هم چرخ سانتریفیوژ؛ یعنی هر دو با چالش در فعالیت عادی مواجه بوده است.

- باوجود این، یک سوال مهم مطرح می‌شود؛ اینکه حتی اگر برجام هم احیا شود و به مقداری که در آن ذکر شده، سانتریفیوژها بچرخد، آیا چرخ زندگی مردم هم به چرخش خواهد افتاد؟

- بنده معتقد هستم چرخ زندگی مردم در این روزها نه‌تنها نمی‌چرخد، بلکه از اساس گریپاژ کرده، به‌طور کامل ایستاده و درواقع بدتر از این حالت برای زندگی مردم قابل‌تصور نیست.

با احیای برجام هم چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید

- بعید می‌دانم با احیای برجام هم بتوان چرخ زندگی مردم را به این سادگی‌ها که آقای روحانی می‌گوید به چرخش درآورد.

- حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی دولت از نرخ ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ رقمی که نشان می‌دهد ارزش پول ملی و توان شرایط زندگی مردم نسبت‌به زمانی که ‌ روحانی دولت را تحویل گرفت، یک‌چهارم کاهش پیدا کرده است.

در دولت اول روحانی وضعیت بهتر از دولت دوم بود

- در دولت اول تلاش‌ها قدری نتیجه داد و تورم و برخی دیگر از پارامترهای اقتصادی کنترل شد و مردم هم امیدوار به تداوم آن بودند.

- از این‌رو در انتخابات سال ۹۶ به آقای روحانی دوباره رای دادند، اما از انتخابات به بعد آقای روحانی به هیچ‌کدام از وعده‌های خود توجه نکرد؛ از جمله همین وعده چرخیدن چرخ زندگی مردم.

روحانی از سال ۹۶ با مردم قهر کرد

- از سال ۹۶ روحانی با مردم قهر کرده است. رئیس‌جمهور در این سال‌ها به تعهدات خود بی‌اعتنا بوده است. او در این مدت زیر میز همه وعده‌های قبلی خود زد.

دولت با افزایش نرخ ارز مردم را به ستوه آورد

- دولت با گران کردن نرخ ارز و به‌تبع آن افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها مردم را به ستوه آورد و نهایتا آنها را به خیابان‌ها کشاند.

- چهارماه بعد از آنکه دولت در سال ۹۶ به پیروزی رسید، با اقدامات اشتباه خود مردم را به خیابان‌ها کشاند و شاهد اعتراضات گسترده به عملکرد دولت در دی‌ماه ۹۶ بودیم.

 روحانی دستپاچه شده، می‌خواهد بگوید دولت را در شرایط خوبی تحویل می‌دهد

- فاصله امروز با سال ۹۶ آنقدر زیاد است که ‌روحانی در این چندماه محال است بتواند آن را جبران کند.

- روحانی امروز دستپاچه است و می‌خواهد بگوید که دولتش را در شرایط مساعد به پایان خواهد رساند.

- مصداق تلاش برای وانمود کردن چنین وضعیتی درنظر گرفتن عدد ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای نرخ ارز در بودجه سال ۱۴۰۰ است که تیم اقتصادی و وزرای ‌‌روحانی هم به هیچ عنوان این عدد را قبول ندارد.

- درواقع این نرخ سیاسی است و به هیچ‌عنوان اقتصادی نیست ‌روحانی می‌خواهد بگوید که من دولت همراه با ارز ۱۱۵۰۰ تومان تحویل دادم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول