اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیچروان بارزانی: دولت و پارلمان عراق در قبال حمله به «عین الاسد» سکوت نکنند

رئیس منطقه کردستان عراق طی بیانیه‌ای حمله راکتی دیروز به پایگاه هوایی اشغالگران آمریکایی در «عین الاسد» واقع در غرب این کشور را بشدت محکوم کرد.

نیچروان بارزانی: دولت و پارلمان عراق در قبال حمله به «عین الاسد» سکوت نکنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، بشدت حمله موشکی روز گذشته به پایگاه هوایی اشغالگران آمریکایی در استان الانبار را محکوم و اعلام کرد که تداوم چنین حملاتی به ضرر امنیت و منافع عراق است.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، تصریح کرد: «بشدت حمله موشکی روز چهارشنبه علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده در پایگاه  هوایی «عین الاسد» در استان الانبار را محکوم می‌کنم. حمله‌ای که به کشته شدن یک پیمانکار منجر شد. به خانواده و نزدیکان این قربانی تسلیت می‌‌گویم و با آنها در این شرایط دشوار ابراز همدردی می‌کنم و در غم آنها شریکم.»

رئیس منطقه کردستان افزود: «تکرار و تداوم حمله به نیروهای ائتلاف بین‌المللی که بنا به درخواست دولت فدرال عراق برای حمایت و پشتیبانی از مبارزه با تروریسم حضور دارند، کاملاً در تضاد با منافع عراق و صلح و ثبات در کشور است و حال و آینده آن را در معرض خطری واقعی قرار می‌دهد».

بارزانی بار دیگر به بهانه این حمله، حمایتش از حضور نیروهای آمریکایی در عراق را گوشزد کرد و گفت که در شرایط کنونی، تردیدی نیست، عراق نیازمند تداوم همکاری و کمک‌های آمریکا و ائتلاف بین‌المللی برای جلوگیری از تقویت مجدد داعش و نابودی کامل این گروه تروریستی است. 

وی از دولت، پارلمان، گروه‌ها و طرف‌های سیاسی و همه طیف‌های مردم عراق خواست که در قبال این حملات سکوت نکنند و  اجازه ندهند که عراق به میدان درگیری و تسویه حساب‌ها به ضرر منافع و آینده عراق تبدیل شود.

منابع عراقی، دیروز (چهارشنبه - ۳ مارس) گزارش دادند که بخش مربوط به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفته است. خبرگزاری رسمی عراق نیز این خبر را تایید کرد و کانال تلگرامی «صابرین نیوز»گزارش داد که نیروهای آمریکایی  بخش نظامی مربوط به خود را در پایگاه عین الاسد بسته‌اند و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده‌اند.

چندی پس از انتشار این خبر، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، این خبر را تایید کرد و خبرگزاری فرانسه از مرگ یک پیمانکار در حمله راکتی به عین الاسد بر اثر سکته قلبی خبر داد.

پایگاه‌ عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند که گنجایش هفت هزار نظامی را دارند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول