اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه محصولات روستایی در کرمانشاه/ ۱۵ محصول ارگانیک عرضه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه دائمی مربوط به کل محصولات تولیدی زنان کارآفرین و شاغل در بخش کشاورزی در سازمان راه‌اندازی شده است.

ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه محصولات روستایی در کرمانشاه/ ۱۵ محصول ارگانیک عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات روستایی و بازارچه‌هایی بدین منظور در استان، اظهار داشت: دو نمایشگاه در محل سازمان جهاد کشاورزی استان افتتاح شده که یکی از آن‌ها به‌عنوان نمایشگاه دائمی مربوط به کل محصولات تولیدی زنان کارآفرین و شاغل در بخش کشاورزی است که به صورت دوره‌ای در اختیار بانوانی که در عرصه کشاورزی فعالیت دارند قرار می‌گیرد.

وی در توضیح تاثیر این نمایشگاه‌ها، گفت: دو تا تاثیر بسیار مهم دارد یکی از نظر اقتصادی که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های حوزه کشاورزی توسط بانوان و زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود که کمک می‌کند به عرضه مستقیم، درآمد بیشتر برای تولیدکننده و خرید مستقیم از تولیدکننده و هزینه کمتر برای مصرف کننده و در حذف واسطه‌ها تاثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای سایر اقشار شاغل در جامعه کشاورزی از جمله مردان و جوامعی که در این عرصه هستند، فرهنگ‌سازی می‌شود که به حوزه تولید محصولات ورود کنند و ما هم به عرضه مستقیم آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: دو نوع محصول در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود یکی محصولاتی است که به صورت عادی و معمولی تولید و مستقیم عرضه می‌شود که قطعا قیمت تمام شده، ارائه شده و عرضه شده خیلی کمتر از قیمت بازار است.

حاتمی گفت: نوع دوم عرضه ۱۵ محصول ارگانیک و محصول دارای گواهی سلامت استانداردی است که در استان شناسایی و عرضه شدند، این محصولات به دلیل کیفیت بالا و تقاضای بالایی دارند، گاها با قیمت‌های بالاتری از محصولات معمولی عرضه می‌شود اما محصولاتی کاملا سالم و با ارزش غذایی بالایی هستند که متقاضیان بالایی دارند.

وی یکی از برنامه‌های سازمان را معرفی همین محصولات در داخل کشور در تمام استان‌ها و در بین تمام اقشار جامعه کشور دانست و گفت: در رابطه با نمایشگاه‌های بین‌المللی و حتی نمایشگاه خارج از کشور هم پیگیری‌های شده و قول‌های مسعدی از وزارتخانه گرفتیم تا ماکلین این محصولات سالم و دارای گواهی استاندارد بتوانند بدون پرداخت هزینه و در اولویت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی شرکت کنند و محصولات خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول