اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آژانس جای سیاسی بازی نیست/ شرط بازگشت ایران به مذاکرات برداشتن تحریم‌هاست

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آژانس بین المللی جای سیاسی بازی نیست، گفت: امیدوارم آن‌هایی که می‌خواهند مسائل بین المللی از طریق دیپلماسی حل شود و یا ادعای این را دارند، بدانند که تنها راه حل آغاز مذاکرات دیپلماسی برداشته شدن تحریم‌ها است.

آژانس جای سیاسی بازی نیست/ شرط بازگشت ایران به مذاکرات برداشتن تحریم‌هاست

پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، در آئین مجموعه تفریحی گردشگری، ایران کوچک، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: این پروژه اقدام جدید و بدیعی است که در ایجاد روحیه و نشاط میان شهروندان تأثیر بسیاری خواهد داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتظار داشتیم این پروژه فضای بیشتری را درگیر می‌کرد، افزود: پروژه فوق با صرف اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در مساحت هفت هکتار برای بهره برداری مردم استان البرز در نوروز ۱۴۰۰ آماده شده است.

 وی با بیان اینکه اقدام ارزشمندی است، اظهار کرد: امیدواریم مردم استان البرز از این اقدام رضایت داشته باشند.

رئیس قوه مجریه در ادامه به ادامه پروژه شهید همت اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه راهی که به کرج رسیده و در ادامه به آزاداره قزوین متصل می‌شود، نمی‌دانم در حال حاضر در چه مرحله ای قرار گرفته است، اما نباید از اهمیت و تأثیرگذاری پروژه غافل شویم.

روحانی با اشاره به اینکه ادامه پروژه همت به نام و یاد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، افزود: دولت همراه و همسو با مدیران استانی در راستای تحقق این پروژه راهی خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت و همکاری با آژانس بین المللی، اظهار کرد: آژانس جای سیاسی بازی نیست، تأکید می‌کنم که فعالیت‌های هسته ای ما صد درد صد صلح آمیز است و با بازرسی از سایت مشکلی نداریم؛ اگر فعالیت‌های فعلی آژانس با دلخواه سران برجام فاصله دارد اشکال از آمریکا است.

روحانی با بیان اینکه ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها پایبند تعهدنامه برجام خواهد شد، ادامه داد: ملت ایران سه سال تمام در برابر تخلف دولت آمریکا صبوری و مقاومت کرد.
وی یادآور شد: دولت آمریکا در طول تاریخ باید شرمنده ملت‌های مختلف از جمله ایران باشد که ظلم زیادی به آن‌ها روا داشته است، اما فعلا این موضوع را کنار گذاشته و راه جبران را برای دولت جدید آمریکا باز گذاشته ایم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به کشور ایران داشته است، اضافه کرد: فعلا چشم خود را بر روی این موارد بسته ایم و اولویت ما برداشته شدن تحریم‌ها است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برجام یک متن واحد است و قرار نیست چیزی به آن کم یا اضافه شود، افزود: مذاکره ای د خصوص مفاد برجام نخواهیم داشت.

روحانی اظهار کرد: امیدوارم آن‌هایی که می‌خواهند مسائل بین المللی از طریق دیپلماسی حل شود و یا ادعای این را دارند، بدانند که تنها راه حل آغاز مذاکرات دیپلماسی برداشته شدن تحریم‌ها است.

وی افزود: بهتر است آقایان وقت تلف نکنند، اتلاف وقت به نفع هیچ کس نیست و مسؤول مستقیم اتلاف زمان آمریکا چرا که ایران اعلام کرده است هر وقت تحریم برداشته شود بدون درنگ به تمام تعهدات عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/ج/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول