اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح «نهال هم‌عهدی با شهدا» به مناسبت روز درختکاری در اراک برگزار شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان مرکزی گفت: طرح «نهال هم‌عهدی با شهدا» که به مناسبت روز درختکاری و در قالب برنامه‌های ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اجرا شد.

طرح «نهال هم‌عهدی با شهدا» به مناسبت روز درختکاری در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح «نهال هم‌عهدی با شهدا» در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: کاشت درخت یکی از سنت‌های نیکو و اقدامات مؤثر است که علاوه بر اینکه از توصیه‌های دینی و فرهنگی می‌باشد در ابعاد گوناگون می‌تواند بسیار آثار و برکات زیادی برای مردم و جامعه داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه به برکت فرهنگ دینی و انقلابی کاشت نهال به یاد شهدا از چندین سال گذشته در حال انجام است که می‌تواند در راستای گرامیداشت یاد شهدا و زنده نگه‌داشتن نام بزرگ‌مردان ایران‌زمین و افتخارآفرینان بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: از سال گذشته نهضت درختکاری با یاد و نیت شهدا به برکت برگزاری کنگره شهدای استان شروع شد که در طی چندین مرحله در سطح استان ۶۲۰۰ نهال کاشته شد و همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی برای انجام این اقدام نیکو پای کار آمدند.

کریمی ادامه داد: در سال گذشته به خوبی شاهد استقبال بی‌نظیر مردم از نهضت درختکاری به یاد شهدا بودیم که حتی برخی از خانواده‌ها در خانه‌ها، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی خود این اقدام را انجام دادند که همه این‌ها به برکت فرهنگ دینی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی برنامه‌ها و اقدامات خوبی در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف انجام و عملیاتی شد که امروز در آستانه هفته درختکاری کاشت نهضت نهال‌کاری در دستور کار ستاد گرامیداشت چهل سالگی قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از طرح‌های در این راستا طرح «نهال هم‌عهدی با شهدا» است که به مناسبت روز درختکاری و در قالب برنامه‌های ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اجرا شد.

کریمی اظهار کرد: این طرح به طور متمرکز در سطح استان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی و در ادامه نهضت کاشت نهال توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام می‌شود.

وی افزود: در اراک با توجه به وجود موزه دفاع مقدس ۴۰ نهال در این مرکز فرهنگی با حضور خانواده معظم شهدا، استاندار محترم مرکزی و مسئولین به شکل محدود برگزار شد که در سایر شهرستان‌ها مکان‌هایی پیش‌بینی شده و این طرح انجام می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: خوشبختانه در راستای نهضت درختکاری تاکنون گروه‌های جهادی و مردمی زیادی در سطح استان اعلام آمادگی کرده‌اند که فعالیت‌های درختکاری خود را با نام و نیت شهدا انجام می‌دهند که عمده فعالیت آنها در مناطق روستایی و کم برخوردار بود و این اقدام اگر به یک فرهنگ قالب تبدیل شود قطعاً آثار و برکات بسیار فراوانی خواهد داشت.

کریمی تأکید کرد: امروز برای شناساندن فرهنگ دفاع مقدس و معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر به نسل جوان و نوجوان نیازمند ابتکار عمل هستیم که باید از همه ظرفیت‌ها برای فعال‌سازی استعدادها به‌کارگیری کنیم و کاشت نهال به نام و نیت شهدا قطعاً اقدامی همراه با ابتکار عمل است که فواید بسیار زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول