اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کلاهبرداری ۷۰۰ میلیونی به بهانه فروش پک لاغری

رییس پلیس فتا استان از دستگیری کلاهبرداری که با درج آگهی کذب در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبرداد.

کلاهبرداری ۷۰۰ میلیونی به بهانه فروش پک لاغری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حشمت سلیمانی در این باره اظهار داشت: مردی میانسال با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت که در یکی از صفحات اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش پک چای‌های لاغری برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۳۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه به حساب وی واریز کرده و پس از آن دیگر جوابگوی تماس تلفنی نبوده است.

وی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد این فرد با همین شگرد از چندین نفر دیگر در مجموع ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است که در نهایت، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی دستگیر شد.

رییس پلیس فتا استان فارس افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را به حساب وی واریز نکنند.

وی از شهروندان خواست تا در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف ۸۹ کیلوگرم حشیش در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۸۹ کیلوگرم حشیش در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در آن شهرستان خبر داد.

محمدهاشم قسام، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و علی رغم هشدارهای متعدد پلیس برای متوقف کردن خودرو، راننده آن بدون توجه به حرکت خود ادامه داده و در نهایت خودرو به دلیل سرعت زیاد از جاده منحرف و واژگون می شود که در بازرسی از آن ۸۹ کیلوگرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: بر اثر واژگونی این خودرو، قاچاقچی مواد مخدر بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

قسام خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی قانونی و قاطعانه در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات خود را انجام می دهد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول