اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خودکفایی ۶۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرقدس/ کمک ۵ میلیاردی به نیازمندان در قالب ۲۲ مرکز نیکوکاری

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس با اشاره به کمک ۵ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان گفت: ۶۰ خانوار تحت پوشش با بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد از چرخه حمایتی خارج شدند.

خودکفایی ۶۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرقدس/ کمک ۵ میلیاردی به نیازمندان در قالب ۲۲ مرکز نیکوکاری

امیر عذیری رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: کمیته امداد نهادی مردمی و انقلابی است که در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات، خرید و ساخت مسکن، هزینه تحصیلی و دیگر موارد به جامعه هدف تحت حمایت خدمات ارائه می‌دهد و بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار از خدمات کمیته امداد در شهرستان قدس بهره‌مند هستند.

وی گفت: با همکاری مراکز صنعتی و کارگاهی برای ۱۵۰ مددجوی تحت حمایت در ۱۱ ماه سال ۹۹، اشتغال پایدار ایجاد شده است و ۱۲۳ خانوار از تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۵ میلیارد تومان بهره‌مند شدند.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان قدس ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال ۶۰ خانوار با بهره‌مندی از خدمات این نهاد توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج شدند.

عذیری با اشاره به پرداخت بیش از یک میلیارد تومان به هزار و ۳۰۰ نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا ادامه داد: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و هم افزایی با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای بیش از دو هزار خانواده تحت حمایت و اقشار نیازمند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان کمک برای تأمین تبلت دانش آموزان با همکاری خیّران، حامیان، امام جمعه و اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس جمع آوری شد، گفت: در همین راستا ۲۱۰ تبلت تهیه و به دانش آموزان تحت حمایت جهت بهره‌مندی از تحصیل اهدا شد.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان قدس به همکاری ۳ هزار و ۳۰۰ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین و حمایت مادی و معنوی از ۷۶۵ فرزند یتیم و محسنین اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال ۲۰ هزار سبدکالا میان خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد و این اقدام با همکاری حامیان و خیّران در قالب پویش ایران همدل همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده و در ایام ماه محرم و صفر نیز ادامه داشت و مرحله سوم آن نیز همزمان با آغاز دهه فجر آغاز شده و تاپایان امسال ادامه دارد.

عذیری به فعالیت ۲۲ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: این مراکز از ابتدای امسال ۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان شناسایی شده خود کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول