اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مراقب چاله‌ای به نام FATF باشیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این روزها صحبت از تصویب FITF در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و باز هم چاله‌دیگری پیش رو است که باید مراقب باشیم.

مراقب چاله‌ای به نام FATF باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در کنگره ملی داستان کوتاه دفاع مقدس "جایزه ادبی یوسف"  با اشاره به اینکه نخستین آیات نازل شده بر پیامبر (ص) با محوریت قلم بود، اظهار کرد: ترتیب نزول سوره‌های قرآن با ترتیب تدوین آن متفاوت است.

وی افزود: اولین سوره علق و دومین قلم بود، خداوند در سوره علق به نقش دانشی قلم و در سوره قلم به نقش ارزشی آن اشاره کرده است، نقش دانشی قلمی است که تاریخ را می‌نگارد و علم را تدوین کرده و نشر می‌دهد.

محمدی لائینی تصریح کرد: نگارش داستان‌های قرآن و آثاری که به رشته تحریر درآمده نیز بخشی از پیام‌های خداوند و اهداف خداوند را بیان می‌کند، نقش دانشی قلم در حفظ و نشر آثار بسیار پررنگ و برجسته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم در بعد دانش رشد کنیم باید باید به قلم توجه کنیم، خداوند در قرآن به قلم قسم می‌خورد چرا که می‌خواهد به قداست قلم اشاره کند، ارزش قلم در قرآن تبیین شده است.

این مسؤول یادآور شد: در زمان صدر اسلام قلم در بعد دانشی خود به نظر نمی‌رسید بلکه بعد ارزشی آن قابل توجه بود و نویسندگان اگر عهدی می‌بستند به آثار قلمشان پایبند بودند، در برخی از موارد هم نویسندگان عهد خود را نقض می‌کردند که به علت ردپای یهودیان یا همان صهیونیست‌ها بود.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص بد عهدی دولت آمریکا، بیان کرد: امروز قلم در بعد دانشی کارکردهای زیادی دارد ولی در بخش ارزشی انتظارها برآورده نمی‌شود و برخی  به‌راحتی از زیر بار معاهده‌ها بیرون می‌آیند، بدعهدی در این برهه از زمان جاهلیت هم بیشتر شده است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: در مقابل آمریکا، ما بیشتر از آنچه متعهد شدیم عمل کردیم، ولی آن‌ها به وقتش زیر پا را خالی می‌کنند،  این روزها هم صحبت از تصویب FITF در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و باز هم چاله‌دیگری پیش رو است که باید مراقب  باشیم.

وی ادامه داد: اگر قلم و علم در مسیر خدا قرار بگیرید بعد دانشی و ارزشی آن به مسیر درستی هدایت می‌شود، ولی اگر در راه خدا نباشد خطرناک است و سلاح‌ساز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ادارات، نهادها و مسؤولان ما نیز باید قلم را در راه درست قرار بدهند، گزارش غلط ندهند و به قلم به‌دستان و قلم‌زنانی که در نشر و تدوین ارزش‌ها فعال هستند احترام بگذارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهدا نمونه‌ای از قلم خدا هستند، گفت: شهید نمونه‌ای از داستان‌های کوتاه خدایی است، اگر آثار قلم وجود شهدا را در آیه‌های کتاب ایثار و شهادت را بشناسیم شاهد بزرگ‌ترین تحول تاریخی خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول