اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع و کاشت ۱۵۰ هزار نهال در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توزیع و کاشت ۱۵۰ هزار نهال در این استان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

توزیع و کاشت ۱۵۰ هزار نهال در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد ظهر امروز در آیین آغاز ویژه‌برنامه‌های روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در استان سمنان که با حضور استاندار سمنان همراه با غرس نهال در محوطه باز استانداری انجام شد، اظهار کرد: علاوه بر ۸۰۰ هزار نهال توزیع‌شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان سمنان طی هفته منابع طبیعی، بالغ‌بر ۷۰۰ هزار نهال مثمر نیز در استان توزیع و کشت می‌شود.

وی افزود: ۳۰۰ هزار نهال از مجموع ۷۰۰ هزار نهال در استان سمنان در سطح یک‌هزار هکتار در امر توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار با اولویت شهرستان میامی و منطقه کالپوش کشت می‌شود و مابقی این میزان نیز در سطح دیگر مناطق استان کاشته می‌شود و این روند تا بیستم فروردین‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه امید که همه مردم با کاشت نهال از ثواب اخروی این امر خیر بهره‌مند شوند، افزود: از امروز ویژه‌برنامه‌های هفته منابع طبیعی با غرس نهال توسط استاندار سمنان در محوطه استانداری آغاز شد.

جعفر مرادی‌حقیقی افزود: اداره کل منابع طبیعی استان سمنان طی هفته منابع طبیعی ۸۰۰ هزار نهال را در سه نهالستان استان توزیع می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: بذرپاشی و نهال‌کاری طی هفته منابع طبیعی توسط اقشار مختلف مردم و تشکل‌ها برای توسعه فضای سبز انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: طی سال ۱۳۹۹ در بخش آبخیزداری تلاش‌های زیادی در این استان به انجام رسید که طی این هفته بهره‌برداری می‌شود.

مرادی‌حقیقی گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط معاونت عمرانی استانداری سمنان، ۲۰ هکتار پارک جنگلی جدید التاسیس در این استان (شهرستان سرخه) احداث می‌شود.

وی افزود: امروز فعالیت‌های درختکاری استان سمنان با عملیات عمرانی در حال انجام در شهرستان سرخه با نام پارک جنگلی امید سرخه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول