اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برجام موجب شد هم چرخ اقتصاد نچرخد و هم سانتریفیوژها/ درخواست برای رد لوایح FATF

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما ضمن درخواست از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رد لوایحFATF گفت: چرا برجام که باعث شد هم چرخ زندگی مردم نچرخد و هم سانتریفیوژها، برای مسئولان ما درس عبرت نمی شود؟

برجام موجب شد هم  چرخ اقتصاد نچرخد و هم سانتریفیوژها/ درخواست برای رد لوایح FATF

سجاد فخرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره FATF گفت: وقتی آمریکا و کشورهای تروئیکای اروپایی تحریم هایشان را لغو نکردند برای چه جمهوری اسلامی باید به این لایحه استعماری تن دهد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری ادامه داد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهیم با اقدامی کارشناسانه در جهت حفظ منافع کشور و مردم گامی مؤثر در رد همکاری با FATF برداشته و ریل گذاری مناسبی برای تقویت بنیه اقتصادی با تکیه بر توان داخل داشته باشد.

فخرایی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲و از ابتدای مسیر حرکتش به بهانه‌ ایجاد گشایش های اقتصادی و بهبود اوضاع معیشتی مردم، به گونه ای کاهش تورم و گرانی را به مذاکره با غرب گره زد که گویا تنها راه علاج اقتصاد کشور بستن با کدخدا است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر خود چندین بار تاکید فرمودند که کشورهای غربی باید تحریم ها را لغو کنند و ما هم سپس باید راستی آزمایی کنیم، تا اینکه به تعهدات برجام عمل کنیم و این حرف قطعی ماست.

وی تصریح کرد: در این مدت شاهد آن بوده ایم که کشورهای غربی به تعهدات خود پایبند نبوده اند، با این حال چرا ما باید بار دیگر به طرف مقابل‌مان اعتماد کنیم و به این لایحه استعماری تن دهیم؟

فخرایی گفت: با تصویب این لوایح با دستان خودمان و با بی تدبیری و شاید نفوذ در قوه تصمیم‌گیر و تصمیم ساز می خواهیم اسرار اقتصادی و تجاری خود را در اختیار دشمن قرار دهیم و این مصداق بارز قاعده « صد عن سبیل الله» است.

وی افزود: چرا سابقه کشورهای غربی در معاهده برجام برای مسئولین درس عبرت نمی شود؟ خساراتی که باعث شد هم چرخ زندگی مردم نچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها از کار بیافتد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما یادآور شد: FATF که در واقع افشای به روز و رسمی  اطلاعات تجاری و اقتصادی کشور است نه تنها باعث جلوگیری از تحریم ها نمی شود بلکه باعث افزایش تحریم ها و شناسایی صادرات، واردات، تبادلات مالی و تجاری ایران با دیگر کشور هاست راه را برای تحریم بیشتر باز می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول