اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توجه به پزشکی خانواده تنها راه یکپارچه‌سازی نظام سلامت

وزیر اسبق بهداشت تنها راه یکپارچه‌سازی نظام سلامت کشور را حرکت به سمت پزشکی خانواده دانست و گفت: پزشکان، متخصصان و پزشک خانواده سه ضلع مهم در اصلاح و یکپارچه‌سازی نظام سلامت و همچنین ترویج نظام ارجاع و درنتیجه تغییر جهت به سمت پزشکی خانواده است.

توجه به پزشکی خانواده تنها راه یکپارچه‌سازی نظام سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کامران باقری لنکرانی ظهر امروز در نشست تبیین مسائل و مجاری مطالبه‌گری تخصصی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان به‌صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه ارتقاء نظام سلامتی کشور یک اصل در آرامش جامعه است، اظهار کرد: ارتقاء و پیشرفت نظام پزشکی و افزایش امکانات بیمارستان‌های کشور منجر به آرامش جامعه در مواقع خاص می‌شود، زیرا سلامت، ارزش‌افزوده بسیار مهمی برای جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به انتظار به‌حق مردم در ارائه خدمات مناسب درمانی در کشور گفت: دولت باید بهترین امکانات بهداشتی و درمانی را در کل کشور برای مردم فراهم کند، زیرا بیمار همواره انتظار داشته دولت به او بهترین خدمات را ارائه داده و دولت نباید از این مسؤولیت شانه خالی کند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالبه‌گری بدون منفعت‌طلبی را یک اصل مهم در نظام سلامت کشور دانست و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته باید میان پیشگیری، درمان، نوتوانی و بازتوانی بیمار تعادل خوب ایجاد شود.

باقری لنکرانی با اذعان به اینکه پیشگیری در کشور به نسبت درمان از اثربخشی بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: باید مسؤولین سلامت کشور تمرکز خود را از نظام درمانی به سمت نظام پیشگیری تغییر جهت دهند، زیرا همواره هزینه درمان از پیشگیری بیشتر بوده و اثربخشی و رضایتمندی بهتری دارد ولی متأسفانه همگان به درمان به نسبت پیشگیری توجه بیشتری دارند.

وی با تأکید بر حرکت نظام پزشکی از تخصص‌گرایی به سمت نظام پزشکی اجتماعی بیان کرد: باید از فناوری‌های نوین در سلامت و سیاست‌گذاری هوشمندانه در این حوزه تلاش کرد، به این دلیل نباید سلامت که بسیار متأثر از سایر اقدامات سیاست‌گذاری‌ها است را دست‌کم گرفت.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تنها راه یکپارچه‌سازی نظام سلامت کشور را حرکت به سمت پزشکی خانواده دانست و گفت: پزشکان، متخصصان و پزشک خانواده سه ضلع مهم در اصلاح و یکپارچه‌سازی نظام سلامت و همچنین ترویج نظام ارجاع  و درنتیجه تغییر جهت به سمت پزشکی خانواده است.

باقری لنکرانی با انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح نظام سلامت کشور افزود: ۶ سال از ابلاغ سیاست‌های مقام رهبری در خصوص اصلاح نظام سلامت گذشته ولی تاکنون نسبت مشخصی میان فعالیت‌ها و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشخص نشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول