اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت ۷۶۱ پایگاه ثابت و موقت هلال احمر در ایام نوروز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: هر ساله از ۲۵ اسفندماه جمعیت هلال احمر در کنار سایر دستگاه‌ها در طرح نوروزی حضور دارد امسال نیز علاوه بر ۵۶۱ پایگاه ثابت در سطح کشور قرار است حدود ۲۰۰ پست موقت نیز به این توان افزوده شود.

فعالیت ۷۶۱ پایگاه ثابت و موقت هلال احمر در ایام نوروز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مهدی ولی پور در جریان بازدید از آزمون ایثار بانوان داوطلب جمعیت هلال احمر در ساوه گفت: کسانی که از آزمون اولیه آمادگی جسمانی حداقل ۵۰ امتیاز کسب کنند وارد مرحله تست مهارتی می‌شود.

وی افزود: در این مرحله افراد بر اساس آموزش‌های تخصصی که دیده‌اند مراحلی از قبیل کار با تجهیزات تخصصی تا بحث احیاء و مواردی از این دست را می‌گذرانند که در این مرحله نیز با کسب حداقل ۵۰ امتیاز موفق به اخذ درجه ایثار خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با تأکید بر اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور واجد شرایط شرکت در این آزمون بوده‌اند خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر آقا و مابقی شرکت‌کنندگان خانم هستند که در بخش آقایان ۴۰۰ نفر به مرحله بعد راه یافتند و در بخش بانوان نیز پس از اتمام تست‌ها نفرات برگزیده مشخص خواهند شد.

ولی پور همچنین اشاره‌ای به اجرای طرح نوروزی کرد و گفت: هر ساله از ۲۵ اسفندماه جمعیت هلال احمر در کنار سایر دستگاه‌ها مانند اورژانس، پلیس و... در طرح نوروزی حضور دارند امسال نیز علاوه بر ۵۶۱ پایگاه ثابت در سطح کشور که خدمات شبانه‌روزی امداد و نجات ارائه می‌دهند، قرار است حدود ۲۰۰ پست موقت نیز به این توان افزوده شود.

وی تصریح کرد: مأموریت جدیدی که از ستاد کرونا به ما ابلاغ شده این است که در مبادی ورودی مسافری کشور در کنار نیروهای وزارت بهداشت اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا را انجام دهیم که این امر در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق شود در حدود ۲۰ تا ۳۲ پست موقت در فرودگاه‌ها و نقاط مرزی و مبادی ورودی کشور که فعال هستند فراهم می‌کنیم و خدمات لازم را ارائه خواهیم داد.

ولی پور با تأکید بر اینکه در طرح نوروزی حدود ۱۱ هزار نفر امدادگر و نجاتگر حضور خواهد داشت افزود: ۲۲ فروند بالگرد و حدود ۲ هزار دستگاه خودروی امداد و نجات نیز در طرح کشور آمادگی کمک و امدادرسانی در حوادث را خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول