اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح همزمان ۱۶ پروژه در همدان/ شهرداری منابع مالی ندارد

شهردار همدان از افتتاح همزمان ۱۶ پروژه در شهر همدان توسط شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری منابع مالی زیادی ندارد در حالی که توسعه همدان نیازمند بهره‌مندی از منابع مالی قوی است.

افتتاح همزمان ۱۶ پروژه در همدان/ شهرداری منابع مالی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز ۱۶ پروژه شهرداری همدان همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ملی در سراسر کشور افتتاح شد.

احداث پارکینگ طبقانی آقاخانی بیگ، اجرای بیش از ۵۰ هزار تن آسفالت در منطقه ۲، پیاده‌روسازی در منطقه ۲، اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت، احداث پارک جنگلی اکباتان، بازگشایی و تعریض چندین معبر در سطح منطقه دو، اجرای چندین آبنما و نورپردازی در سطح منطقه ۲ و احداث باغ گلها از جمله پروژه‌هایی است که افتتاح و بهره‌برداری شد.

شهردار همدان در این مراسم با بیان اینکه این پروژه‌ها همزمان با روز درختکاری و افتتاح پروژه‌های شهرداری‌ها توسط رییس جمهور است اظهار کرد: پارک جنگلی اکباتان در ۲۵۰ هکتار پیش‌بینی شده که امیدواریم طی سال‌های آینده توسعه بیشتری یابد.

عباس صوفی با بیان اینکه پارک ۱۰۰ هکتاری دیگری در حیدره در حال ساخت است گفت: این پارک‌ها فرامنطقه‌ای است و عملیات اجرایی آن به لحاظ وسعت و کاربری‌های مختلف آینده همدان را روشن‌تر خواهد کرده و گردشگران زیادی از خارج استان را پذیرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در پارک جنگلی ۲۵۰ هکتاری که نزدیک سد اکباتان جانمایی شده است پارک خلاقیت کودکان نیز گنجانده خواهد شد یادآور شد: این پارک سال آینده اجرایی می‌شود.

شهردار همدان پارک ساحلی را از دیگر بخش‌های پارک جنگلی عنوان کرد و افزود: طبق هماهنگی با شرکت آب منطقه‌ای از ظرفیت‌های سد نیز در زمینه گردشگری استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ پارک‌ و زمین چمن مصنوعی طی دو سال اخیر ایجاد شده است گفت: همدان در مسیر توسعه قرار دارد اما منتظر تصویب طرح جامع هستیم که باید به توسعه همدان سرعت داده شود.

صوفی با تاکید بر اینکه ایجاد رینگ چهارم شهر و قطار شهری مدنظر قرار دارد افزود: قطار شهری همدان به لحاظ میراثی بودن مترو نیست بلکه منطبق با ترافیک شهر است که حاجی‌بابایی نماینده همدان در مجلس، استاندار، فرماندار و شورا نیز حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تقاطع‌های مختلفی در حال انجام است از اجرای زیرگذر بهشت در سال آینده خبر داد و گفت: مسیر دوچرخه‌سواری و پارکینگ طبقاتی نیز اجرایی خواهد شد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه اقدامات پروژه عصر طلایی هگمتانه شروع شده و مشکل آن هن برطرف شده است تصریح کرد: این پروژه بین‌المللی است که با ۳۰۰ هزار متر مربع فضا اجرایی خواهد شد.

وی از اجرای پروژه‌هایی در حوزه فناوری نیز خبر داد و بیان کرد: پروژه SDR و نرم‌افزار جامع شهرسازی نیز چند سالی است که شورا و شهرداری به دنبال اجرای آنها هستند و در آینده نزدیک در راسنتی تسهیل کار مردم راه اندازی می‌شود.

صوفی با اشاره به اینکه انتقال آب‌های سطحی کار سختی بود و سال‌های گذشته مشکلات زیادی در این حوزه بود خاطرنشان کرد: با اجرای طرح انتقال آب‌های سطحی در حال حاضر مشکلی در حین بارش باران نداریم.

 وی مشکلات اقتصادی زیاد است اما شهرداری‌ها مناطق مختلف فعال هستند گفت: ما در منابع درآمدی مشکل داریم زیرا شهر همدان صنعتی نیست و درآمد پایینی دارد بنابراین سعی کردیم توسعه همدان در مسیر خوبی باشد.

شهردار همدان با بیان اینکه بودجه هزار میلیارد تومانی امسال با حمایت همه مسولان در حوزه های مختلف به ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است‌ گفت: سرمایه‌گذاری شرکت ترکیه‌ای در ساخت شهرک توریستی و شهرک ویلایی که عامل توسعه حاشیه همدان است نیز آورده چند هزار میلیاردی برای همدان دارد.
 
وی با بیان اینکه قطار شهری پروژه چند هزار میلیارد تومانی است خاطرنشان کرد: ۳ میلیون گل در همدان کاشته شده و ۱۰ هزار درخت نیز تا ایام نوروز کاشته می‌شود که سال آینده نیز ۵۰ هزار اصله درخت کاشته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه در بحث‌های عمرانی پیوست‌های اجتماعی در ارتباط با فضای سبز اجرایی می‌شود اظهار کرد: سعی داریم در طرح‌ها درختی قطع نشود بلکه به فضای سبز نیز اضافه شود.

کامران گردان با بیان اینکه در اجرای دوربرگردان‌ها فضای سبز زیادی اضافه شده است گفت: در کاشت درخت و گونه‌های گیاهی سعی به انتخاب گونه‌های کم‌اب بر شده و بسیار مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در اجرای پارک جنگلی همه ادارات دخیل هستند گفت: برای پارک فرامنطقه‌ای باید راه و شهرسازی وارد شود و راه دسترسی بهتری را ایحاد کند

عضو شورای اسلامی شهر همدان ضمن گلایه از اینکه چرا همدان نباید جزو شهرهایی باشد که پروژه‌های آن امروز بدست رئیس جمهور افتتاح شود گفت: تنگ نظری در همدان زیاد است و باعث شده بسیاری از پروژه‌ها به نتیجه نرسد و برخی می‌خواهند همدان به وضعیت چند سال گذشته بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه باید فکری برای تنگ‌نظری‌ها در همدان شود افزود: پروژه عصر طلایی چه شد؟ پروژه میدان بار چه شد؟ پروژه اسکال مال چه وضعیتی دارد و... که همین‌ها از تنگ‌نظری عده‌ای ضربه خورده است.

گردان در پایان گفت: من قصد کاندیداتوری برای انتخابات شورای شهر آینده را ندارم زیرا معتقدم وقتی کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، باید کنار بکشیم‌.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول