اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فوربس: آمریکا سامانه پدافند هوایی «‌Avenger» در عراق و سوریه مستقر می‌کند

یک نشریه آمریکایی از قصد واشنگتن برای استقرار یک سامانه پدافند هوایی جدید در عراق و سوریه برای مقابله با تهدیدهای پهپادی خبر داد.

فوربس: آمریکا سامانه پدافند هوایی «‌Avenger» در عراق و سوریه مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه آمریکایی از قصد واشنگتن مبنی بر استقرار یک سامانه پدافند هوایی متحرک در سوریه و عراق خبر داد.

نشریه «فوربس» در گزارشی که دیروز (چهارشنبه - سوم مارس) منتشر شد، نوشت: احتمال می‌رود که ایالات متحده آمریکا، سیستم پدافند هوایی از نوع «Avenger»  را در سوریه عراق برای مقابله با تهدیدهای پهپادی مستقر کند.

بر اساس این گزارش که ترجمه آن در «روسیا الیوم» و پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: پیش‌بینی می‌شود که واشنگتن از این سامانه پدافندی کوتاه برد برای حمایت از نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق در مقابل تهدیدهای فزاینده هواپیماهای بدون سرنشین در سایع تشدید تنش‌ها در منطقه، استفاده کند.

در اواخر فوریه گذشته، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آنها ادعا می‌شد، سامانه Avenger  در حال انتقال از طریق بزرگراهی از عراق به سوریه است و احتمالا این سامانه در حال انتقال به  منطقه دیرالزور در شرق سوریه بوده است.

در ادامه این گزارش آمده‌است: «این سیستم پدافندی متحرک با پرتابگرهای موشک «FIM-92 Stinger» برای حفاظت از عابران پیاده در برابر هواپیماهایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند، موشک‌های کروز، بالگرد‌ها و پهپادها طراحی شده است. »

در این گزارش با استناد به این که آمریکا در سالهای اخیر، شاهدافزایش تصاعدی هواپیماهای بدون سرنشین مرگ‌بار و پیشرفته‌تر از سوی بازیگران قدرتمند غیردولتی در سوریه و عراق  بوده، نوشته شده که این تهدید می‌تواند بسیار خطرناک باشد اگر نیروهای آمریکایی به سامانه‌های پدافندی متحرک کوتاه برد مجهز نباشند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول