اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کاهش تصادفات جاده‌ای با رفع ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال جاری ۳۰۰ نقطه حادثه خیز را رفع کردیم که تاثیر زیادی در میزان کاهش تصادفات جاده‌ای داشته است.

کاهش تصادفات جاده‌ای با رفع ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظهر امروز در حاشیه مانور روز بدون حادثه در عوارضی اتوبان تهران - قم اظهار کرد:  در روز‌های پایانی سال و در آستانه سال جدید، افزایش سفر‌های جاده‌ای را پیش بینی می‌کنیم و با برنامه امروز طرح نوروزی دستگاه‌های خدماتی جاده‌ای آغاز می‌شود.

وی گفت: ما منتظر تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های سفر هستیم اما به هر شکل دستگاه‌های امدادی و خدماتی وظیفه دارند که آمادگی خود را در جاده‌ها برقرار کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور امروز را به عنوان روز بدون حادثه اعلام کرده است و همزمان در سراسر کشور مانور دستگاه‌های خدماتی و امدادی جاده‌ای مثل راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و امداد خودرویی در جاده‌ها انجام شد.

اکبری بیان کرد: انجمن‌ها، کانون‌ها و اصناف مربوط به حمل و نقل بار و مسافر و پایانه‌ها در روز بدون حادثه مشارکت دارند و به این شکل توجه ویژه‌ای به ایمنی در حمل و نقل مسافر می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است تا دستگاه‌ها آمادگی خود را برای سفر‌های نوروزی اعلام کنند، تصریح کرد: در سال جاری شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای بودیم که البته بخشی از آن به دلیل کاهش سفرها بود که به خاطر محدودیت های کرونایی اعمال شده بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات دستگاه‌های خدماتی اضافه کرد: امسال دستگاه‌های خدماتی با امکانات بیشتر و جدیدتری حاضر شدند به طوری که با وجود بارش های فراوان در فصل زمستان مشکل خاصی نداشتیم.

اکبری با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در سفرهای نوروزی شاهد کاهش تصادفات باشیم، بیان کرد: امسال ۳۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای را که ۱۵۰ نقطه از آن بسیار پرحادثه بود رفع کردیم که تاثیر چشمگیری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول