اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خرید عسل طبیعی از زنبورستان آهوتا

خرید عسل طبیعی همواره برای مصرف کنندگان یک دغدغه جدی بوده است و حقیقتا هم همینطور است چرا که تقلب در این محصول پر ارزش بسیار زیاد است. برخی از افراد سالهاست مصرف عسل را کنار گذاشته اند تنها به این دلیل که هنوز نتوانسته اند برندی معتبر در زمینه محصولات زنبور عسل پیدا کنند. اما تهیه عسل به آن سختی هایی که فکر میکنید نیست.

خرید عسل طبیعی از زنبورستان آهوتا

عسل طبیعی چگونه تولید میشود؟

یکی از مواد غذایی بسیار مغذی و همچنین مقوی، عسل می باشد. عسل این ماده خوراکی عموما کهربایی رنگ می باشد و حالت کاملا چسبناک دارد. مزه آن شیرین می باشد. همانطور که می دانید عسل های طبیعی توسط زنبور عسل تهیه و تولید می شود. عسل های طبیعی خواص بی نظیری دارند که در درمان اکثر بیماری ها مفید می باشد.

در خرید عسل باید به اصل بودن آن توجه کرد. برای تولید عسل زنبور های عسل با همکاری یکدیگر برای تولید عسل اقدام می کنند. در حقیقت زنبور عسل شهد گل ها را جمع آوری می کند و با مراجعه به کندو شهد های جمع آوری شده را در اختیار زنبور های دیگر قرار می دهد. لازم به ذکر می باشد که مصرف شهد ها و ترکیب آن ها با بزاق دهان به تولید عسل کمک می کند.

نکات مهم برای خرید عسل طبیعی

قبل از خرید این محصول فوق العاده زنبور عسل بهتر است راهنمای خرید عسل را مورد بررسی قرار دهید.

محل برداشت عسل

یکی از نکات مهم که هنگام خرید عسل ارگانیک باید به آن دقت کنید محل نگهداری کندوها می باشد. کندوهایی که در نزدیکی کارخانه ها و شهرک های صنعتی قراردارند و در واقع در معرض آلودگی هستند ارگانیک نمی باشد و محصولات آن در اکثر اوقات دارای سموم شیمیایی و باقیمانده های خطرناک می باشد. پس سعی کنید همیشه از فروشنده محل نگهداری کندوها را بپرسید و ترجیحا عسل هایی را تهیه کنید که در کوه ها و دشت ها تولید و برداشت شده اند.

خام بودن عسل

عسل خام که به آن عسل حرارت ندیده هم گفته می شود به صورت مستقیم از منبع، یعنی کندو برداشت می‌شود و هیچ عملیات اضافی در روند تولید و برداشت آن انجام نمی‌گیرد. این عسل پاستوریزه نیست و در معرض حرارت و گرما قرار نگرفته است.

اکثر عسل هایی که در فروشگاه ها پیدا میکنید عسل های حرارت دیده و پاستوریزه هستند که در اثر این حرارت اکثر خواص و آنزیم های عسل از بین رفته است. اما چرا عسل را حرارت میدهند، پاسخ این سوال در سومین نکته است یعنی شکرک زدن.

شکرک زدن عسل

با توجه به اینکه بسیاری از مردم به اشتباه فکر میکنند عسلی که شکرک بزند عسل تقلبی است بسیاری از فروشندگان عسل مجبور شده اند عسل ها را حرارت بدهند تا از شکرک زدن یا رس بستن آن جلوگیری کنند. بهتر است بدانیم شکرک زدن یکی از ویژگی های محلول های اشباع از قند می باشد و به هیچ وجه دلیلی بر تقلبی بودن یا تغذیه زنبور از شکر نمی باشد.

بسیاری از عسل های طبیعی پس از مدتی شکرک میزنند که این زمان بر اساس نوع شهد غالبی که زنبور استفاده کرده، محل نگهداری و دمای نگهداری عسل متفاوت می باشد. برای مثال عسل هایی مانند عسل پنبه و عسل کلزا تنها چند هفته پس از برداشت شکرک میزنند ولی عسل هایی مانند عسل اقاقیا و عسل کنار نیز عسل هایی هستند که رس بستن آن ها چند سال زمان میبرد.

 

روش تشخیص عسل طبیعی

بهترین و قطعی ترین روش برای تشخیص عسل طبیعی آزمایشگاه میباشد. تمامی روش های خانگی که برای تست عسل معرفی شده اند مبنای علمی ندارند و به هیچ وجه مورد تایید نمی باشند. روش هایی مانند تشخیص عسل با کبریت، تشخیص با آب و چسبندگی عسل همگی روش های غیر معتبر می باشند.

فاکتور های تشخیص عسل طبیعی

نسبت فروکتوز به گلوکز

حداقل ۰.۹

گلوکز

۲۰- ۳۵ درصد

فروکتوز

حداقل ۳۰ درصد

ساکارز

حداکثر ۵ درصد

هیدروکسی متیل فورفورال HMF

حداکثر 40mg/kg

خرید عسل از زنبورستان آهوتا

اگر بدنبال عسل طبیعی هستید میتوانید محصولات زنبور عسل را با برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه از مجموعه زنبورداری آهوتا خریداری کنید. تمام عسل های آهوتا خام و حرارت ندیده هستند. همراه تمام سفارشات، نتیجه آخرین آزمایش مربوط به عسل ها نیز بطور کامل خدمت تان ارسال میگردد. در این آزمایش تمام فاکتورهای کیفیت عسل و مقادیر مربوط به عسل هایی که تهیه کرده اید ذکر شده است.

برای خرید عسل طبیعی و ژل رویال اصل میتوانید از طریق فروشگاه آنلاین آهوتا سفارش خود را ثبت کرده و درب منزل تحویل بگیرید. برای خرید عسل طبیعی کافیست به آدرس ahoota.com/buy-honey مراجعه کنید.

مواد مغذی موجود در عسل

عسل یکی از مواد غذایی بسیار مغذی و مقوی می باشد، در نتیجه ساختار و یا فرمولاسیون آن سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی می باشد. در ساختار این ماده معجزه آسا انواع ویتامین ها مانند ویتامین A ، ویتامین C، انواع ویتامین B  ها مانند B1 ، ویتامین B2 و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. از دیگر مواد معدنی و مواد مغذی موجود در ساختار این ماده می توان به کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، منگنز و ... اشاره کرد که هر کدام در بدن نقش منحصر به فردی ایفا می کنند.

برخی از ترکیبات مقوی

می توان عسل را مواد دیگری چون سیاه دانه، دارچین، آبلیمو، زردچوبه، سیر، زنجبیل و ... مخلوط کرد و مخلوط بسیار مفید در درمان بسیاری از بیماری ها را تهیه کرد. به عنوان مثال می توان از ترکیب عسل و آبلیمو طبیعی برای درمان مشکلات گوارشی و بهبود عملکرد آن، همچنین کاهش فشار خون و پاکسازی کبد استفاده کرد. در حقیقت برای تهیه این مخلوط باید از از مقداری عسل، آب لیمو تازه و آب استفاده کرد. مواد نامبرده را با هم ترکیب کرد و به صورت ناشتا آن را مورد استفاده قرار داد. این مخلوط یک مخلوط بسیار مقوی می باشد که سموم بدن را دفع می کند و در درمان سرفه های مزمن بسیار موثر می باشد.

یکی دیگر از ترکیبات مفید در درمان اضافه وزن، توسط عسل و دارچین تهیه می شود. مصرف این ترکیب از چاق شدن بیش از حد جلوگیری می کند و مصرف مداوم آن باعث کاهش وزن می شود. لازم به ذکر می باشد که این ترکیب در درمان گلو درد موثر می باشد و به دفع بهتر عفونت های موجود در مجاری تنفسی کمک می کند. 

اگر به حساسیت فصلی مبتلا می باشید، می توانید از ترکیب عسل و زردچوبه استفاده کنید. این ترکیب باعث درمان آلرژی های فصلی می شود و یک داروی طبیعی برای درمان سرماخوردگی می باشد.

یکی دیگر از ترکیبات بسیار مفید، مخلوط عسل با زنجبیل می باشد که در درمان آسم و سرفه های خشک مزمن بسیار موثر می باشد.

 

خواص عسل طبیعی

عسل ها علاوه بر این تامین مواد مورد نیاز بدن جهت سوخت و ساز بدن، تامین انرژی بدن، قادر به درمان بسیاری از بیماری ها می باشند. در حقیقت این ماده مقوی در درمان بسیاری از بیماری ها مانند کم خونی، فقر آهن، مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا، درمان انواع سرطان ها، درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست و ...، درمان آسم ها شدید و ... بسیار موثر می باشد. از دیگر خواص درمانی عسل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عسل سرشار از منیزیم، آهن، فسفر و اسید های آمینه می باشد در نتیجه به درمان آسم کمک می کند. در حقیقت مواد نامبرده در ساختار عسل به پاکسازی ریه ها کمک می کنند و باعث دفع ترشحات اضافی می شود. عسل یکی از بهترین دارو های طبیعی در درمان آسم می باشد.
یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی عسل می باشد که در درمان انواع سرطان ها بسیار موثر و قوی عمل می کند. در ساختار این ماده غذایی علاوه بر انواع آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید وجود دارد که به مقابله با سلول های بیگانه می پردازند و از گسترش و پیشروی سرطان در بدن جلوگیری می کنند.
عسل خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی دارد در نتیجه در درمان انواع زخم ها مانند زخم های سطحی پوست، زخم های عمیق، انواع خم معده و ... بسیار موثر می باشد. در حقیقت علاوه بر ضد عفونی کردن زخم ها به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان ها در ساختار آن، به درمان آن ها نیز کمک می کند.
از دیگر ویژگی های عسل می توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد، همچنین به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان ها به درمان انواع آکنه و جوش کمک می کند و باعث رفع التهاب و قرمزی آن ها می شود. از دیگر خواص عسل برای پوست می توان به جوانسازی پوست و روشن کنندگی پوست اشاره کرد. در حقیقت این ماده مغذی باعث تسریع گردش خون می شود که کلاژن سازی پوست را تحریک می کند، در نتیجه مانع از پیری پوست  می شود.
در ساختار عسل مواد معدنی زیادی چون فروکتوز و گلوکوز وجود دارند که به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک می کنند. همچنین بی حالی و خستگی را درمان می کنند.
عسل یک منبع بسیار غنی از کربوهیدرات می باشد که به عنوان منبع قند محسوب می شود. در نتیجه مصرف آن، قند طبیعی بدن را تامین می کند.
در ساختار عسل ماده ای به نان نیاسین وجود دارد که در درمان بیماری قلبی عروقی بسیار موثر می باشد.
از دیگر خواص عسل می توان به بهبود بینایی و درمان کم بینایی اشاره کرد. در حقیقت در ساختار این ماده چسبناک ریبوفلاوین وجود دارد که به بهبود بینایی و تقویت چشم کمک می کند.
عسل این ماده طبیعی و انرژی زا نوعی آرام بخش قوی و بسیار موثر می باشد. خاصیت آرامبخشی و ضد استرس این ماده، به رفع استرس در فرد مصرف کننده کمک می کند. مصرف عسل باعث نرم شدن دیواره های رگ ها می شود در نتیجه خشکی آن ها را درمان می کند که باعث تقویت سیستم عصبی بدن می شوند و اختلالات عصبی را درمان می کند.
یکی از اختلالات عصبی، بی خوابی در افراد می باشد که مصرف عسل علاوه بر درمان اعصاب به درمان این بیماری نیز کمک می کند. سروتونین یکی از هورمون هایی می باشد که در خواب افراد نقش دارد. عدم ترشح این هورمون باعث بی خوابی می شود. با مصرف عسل بدن برای تولید این هورمون تحریک می شود، در نتیجه سروتونین را تولید و بی خوابی را درمان می کند.
به دلیل وجود خاصیت ضد باکتری و آنتی اکسیدانی عسل، این ماده در درمان بیماری های عفونی بسیار موثر عمل می کند.
طبع عسل عموما گرم می باشد، بنابراین مصرف آن توسط افراد با هر نوع مزاجی بلامانع می باشد.

امروزه به دلیل استقبال زیاد مردم از این ماده غذایی، نمونه های بی کیفیت عسل تولید و راهی بازار شده است.  ظاهر این نوع عسل ها مانند عسل های طبیعی می باشد در نتیجه تشخیص آن کار نسبتا دشواری می باشد. بهترین روش های خرید عسل های با کیفیت مراجعه به یک مرکز خرید بسیار معتبر می باشد. یکی از مراکز معتبر که می توان برای خرید عسل با کیفیت و مرغوب از آن کمک گرفت، آهوتا می باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول