اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران و باد شدید ۱۵ اسفند در پایتخت‌/اختلاف دمای ۴۰ درجه‌ای ۲ شهر کشور‌

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا ابری، در برخی ساعات همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه آسمان تهران صاف است.

باران و باد شدید ۱۵ اسفند در پایتخت‌/اختلاف دمای ۴۰ درجه‌ای ۲ شهر کشور‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: سامانه بارشی امروز در اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان موجب بارش پراکنده باران شده است و اواخر وقت امروز موجب بارش خفیف در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: امروز با ورود سامانه بارشی جدیدی دیگری به کشور از سمت غرب، در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمان بارندگی داریم و به شکل ضعیف‌تر در استان‌های همدان، اصفهان، یزد و استان مرکزی همچنین ارتفاعات البرز و تهران بارندگی رخ خواهد داد.

 * فردا در اغلب شهرها آسمان بارانی است

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بر شدت و گسترش فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و غیر از جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب در سایر استان‌ها بارندگی داریم.

ضیائیان افزود: با توجه به حرکت سریع این سامانه انتظار داریم بعدازظهر جمعه بارش در نیمه غربی کشور کاسته شود و این سامانه شنبه 16 اسفند در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی فعال بوده و صبح یکشنبه از کشور خارج می‌شود.‌

وی افزود: روز یکشنبه جوی پایدار در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه با توجه به شمالی شدن سوی جریان هوا بر روی خزر همراه با عبور سامانه ضعیف بارشی از عرض‌های شمالی، در سواحل خزر و شمال غرب بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: بعدازظهر جمعه و شنبه وزش باد شدید در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور خواهیم داشت؛ همچنین سرعت وزش باد در استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و اصفهان افزایش می‌یابد.

وی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا در سواحل خزر 8 تا 12 درجه افزایش می‌یابد و از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط هفته آینده در این مناطق دما 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه 15 اسفند دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد و از شنبه تا اواسط هفته مجدداً به همین میزان افزایش دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، در برخی ساعات همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 7 درجه خواهد بود.

‌ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اردبیل با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول