اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کمبود روزانه ۱۵۰ تن روغن در استان فارس

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: سرانه روغن مورد نیاز در استان ۲۸۰ تن است که از این میزان، امکان واردات ١٢٠ تن روغن به استان فراهم می شود اما در کل روزانه ۱۵۰ تن کمبود داریم.

کمبود روزانه ۱۵۰ تن روغن در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی امروز در ستاد استانی تنظیم بازار استان فارس بیان کرد: ١۵٨ هزار پروانه صنفی در استان فارس صادر شده است و طی ٩ ماهه اول امسال ١٨ هزار پروانه کسب توسط سازمان صمت صادر شد.

وی اضافه کرد: ٣٩٠ مصوبه در ستاد استانی تنظیم بازار فارس به ثبت رسیده است که این مصوبات در راستای افزایش نظارت بر بازار همچنین کنترل قیمت گذاری در نحوه فروش کالا و خدمات بوده است.

ایزدی یادآور شد: سرانه مصرف برنج در استان فارس ٣۴ کیلوگرم و سهمیه اختصاصی استان فارس ١٣ هزار تن است، در حالی که نیاز استان فارس به شکر بالغ بر ١۴١ هزار تن است اما سهمیه اختصاص یافته استان تنها ٢٩هزار تن است.

وی اضافه کرد: در تأمین گوشت مرغ نیز نیاز استان فارس ۵۵ هزار تن است اما میزان اختصاص یافته دولتی به استان فارس بیش از ۵ هزار تن است همچنین میزان گوشت قرمز نیز ۵۵ هزار تن می باشد که تنها هزار و ١٨۶ تن به فارس اختصاص یافته است.

او ادامه داد: سرانه روغن مورد نیاز در استان فارس ٢٠ هزار لیتر است و سهمیه اختصاص یافته به فارس نیز تنها ١٢ هزار لیتر بوده است هرچند میزان مورد نیاز روغن در استان فارس بیش از ١٠٠ هزار لیتر است.

به گفته رئیس سازمان صمت با توجه به رایزنی‌ صورت گرفته و سهمیه اختصاص یافته روغن دولتی به استان ٢۴ هزار تن است اما فارس روزانه نیازمند ٢٨٠ تن روغن بوده که تنها ١٢٠ تن امکان واردات به استان وجود داشته و روزانه نزدیک به ١۵٠ تن کمبود روغن در فارس وجود دارد.

وی در خصوص تخلف‌های صورت گرفته توسط واحدهای صنفی نیز بیان کرد: طی سال ٩٩ بالغ بر ١۶ هزار پرونده تخلف توسط بازرسان این سازمان تشکیل شده که ارزش پرونده‌های ایجاد شده بالغ بر هزار و ۴١۶ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول