اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

زلزله قدرتمند 7.3 ریشتری در نیوزیلند/ هشدار سونامی صادر شد

بر اساس گزارش‌ها، زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در جزیره شمالی نیوزیلند رخ داده و در پی آن هشدار سونامی صادر شده است.

زلزله قدرتمند 7.3 ریشتری در نیوزیلند/ هشدار سونامی صادر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس برخی گزارش‌ها، در ساعات اولیه امروز جمعه (به وقت محلی) زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در شرق جزیره شمالی نیوزیلند رخ داد و در پی آن مرکز «هشدار سونامی اقیانوس آرام» از احتمال صدور هشدار «سونامی خطرناک» خبر داده است. 

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از مرکز زمین شناسی آمریکا، قدرت این زمین لرزه را ۶.۹ ریشتر اعلام کرده و گفته هشدار سونامی صادر شده است. گفته شده موج‌های سونامی تا ۱۸۰ مایلی (حدود ۲۹۰ کیلومتری) مرکز زلزله امکان‌پذیر است. 

 

به گزارش «دیلی میل»، به نیوزیلندی‌ها در ساحل جزیره شمالی گفته شده به مناطق مرتفع یا نقاط دور تا جای ممکن، در صورت احساس لرزش طولانی یا قوی، بگریزند. 

شاهدان لرزش‌های طولانی و صدای ترک خوردن خانه‌ها را هنگام لرزش که برخی آن را تا حدود یک دقیقه گفته‌اند، گزارش کردند. با این حال تاکنون گزارشی از تلفات جانی احتمالی اعلام نشده است. 

آژانس مدیریت اضطراری نیوزیلند در به روز رسانی خود اعلام کرد در حالی بررسی این مسئله است که آیا این زمین‌لرزه سونامی‌‌ای ایجاد کرده که بتواند بر این کشور اثر بگذارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول