اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توسعه اقامتگاه‌ها از اولویت‌های میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تاکید بر توسعه اقامتگاه‌ها گفت: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود پیشتاز در حوزه بومگردی استان هستند که دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان است.

توسعه اقامتگاه‌ها از اولویت‌های میراث فرهنگی است

امیرارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز، به‌ منظور خدمت‌رسانی شایسته به بازدیدکنندگان نوروزی، با بهسازی نمازخانه، استقرار کیوسک الکترونیکی با نوبت‌دهی و خط‌کشی‌های فاصله اجتماعی، استقرار چندین ایستگاه سلامت، افزایش و نوسازی نیمکت‌ها، آبخوری‌ها، سطل‌های زباله و سایر امکانات رفاهی برای افزایش سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان تلاش شبانه‌روزی و مؤثری اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تهیه اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری، ساک دستی، سی‌ دی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و تهیه نقشه برای راهنمایی گردشگران از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل ناپایدار بودن شرایط کشور به واسطه شیوع کرونا، سفرهای نوروزی همچون سال گذشته با محدودیت‌هایی مواجه است، اما میراث فرهنگی اقدامات متعددی برای نوروز پیش‌بینی کرده است، گفت: در همین راستا تلاش می‌شود، ضمن تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌، از فعالیت مراکز اقامتی و به طور کل تأسیسات گردشگری بدون مجوز جلوگیری شود.

وی با اشاره به توسعه اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی در زنجان گفت: در سال جاری توسعه خانه‌های بوم‌گردی توسط سازمان میراث فرهنگی استان زنجان به جد دنبال می‌شود و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. 

ارجمند گفت: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود پیشتاز در حوزه بوم‌گردی استان هستند که دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان زنجان است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تاکید کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی، اقامتگاه‌هایی هستند که در محیط‌های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده است. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده  49 اقامتگاه بوم گردی  دارد و با داشتن  مناطق بکر گردشگری و تاریخی محل مناسبی برای سوق دادن گردشگران است، گفت: مدیریت بوم گردی در بسیاری از روستاها به‌صورت خانوادگی است و این امر سبب شده اشتغال در روستاها رونق پیدا کند.

ارجمند افزود: نظر به استقبالی که از سال گذشته تاکنون از این خانه‌های سنتی شاهد بوده‌ایم در حال حاضر احیای بافت‌های سنتی روستاها با هدف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان را در اولویت کار قرار داده‌ایم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: گردشگران در این اقامتگاه‌ها می‌توانند از فرهنگ، آداب‌ و رسوم و آیین‌های بکر و دست‌نخورده، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع‌دستی زنان و مردان روستانشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول