اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اختصاص جایگاه نخست صلح و سازش به فارس/ رفع تصرف ۱۸۰۰ هکتار از اراضی ملی

دادستان نظامی قضات گفت: حمایت از تولید، تقویت صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی در اولویت دستگاه قضا است که دادگستری فارس توانسته در زمینه صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی رتبه اول را کسب کند.

اختصاص جایگاه نخست صلح و سازش  به فارس/ رفع تصرف ۱۸۰۰ هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین موحد امروز در جمع دادستان‌ها، معاونان و قضات دادگستری فارس گفت: امسال کارنامه ۳۲۰ قاضی در فارس مطلوب و شامل تشویق می‌شود.

وی افزود: پارسال به کارنامه قضات در کشور حدود ۱۳ میلیارد تومان پاداش تعلق گرفت که سهم فارس از این مبلغ ۶۶۳ میلیون تومان بوده است.

دادستان نظامی قضات بیان کرد: در حال حاضر حمایت از تولید، تقویت صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی در اولویت دستگاه قضا است که دادگستری فارس توانسته در زمینه صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی رتبه اول را کسب کند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۶۶ مورد شکایت از قضات فارس در دادسرای نظامی ثبت شده، افزود: از این تعداد برای ۶۸ درصد منع تعقیب صادر شده است.

دادستان نظامی قضات اظهار داشت: بهتر است در هر استان کمیته‌ای تشکیل شود که در آنها بر رای‌های صادر شده، نظارت گردد.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در این مراسم گفت: در استان فارس، ۶۵۰ قاضی و ۴۵ حوزه قضایی داریم که از این تعداد ۱۱ حوزه در شیراز قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: در فارس اطاله دادرسی به حداقل ممکن رسیده و در هیچ شعبه‌ای بیشتر از ۲۰۰ پرونده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فارس در دادرسی الکترونیک با زندان رتبه دوم کشور را دارد، گفت: ۹۰ درصد ابلاغ‌ها در فارس هم اکنون الکترونیکی انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: با تلاش دستگاه قضا، هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف و ۱۵۷ کارخانه به چرخه تولید بازگشته اند.

 دادستان شیراز نیز بیان کرد: دستگاه قضا با هیچ کس تعارف ندارد و در سال جاری برای ۱۰ مدیر قرار بازداشت صادر و به سبب تخلفات انجام شده راهی زندان شده اند.

بحرینی افزود: در زمینه تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، نسبت به شناسایی سودجویان دلال و مرتبطین افراد دولتی اقدام لازم انجام شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول