اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشکل عمده شهرک چرمشهر، نداشتن محل دفع پسماند است

مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر گفت: مشکل عمده این شهرک نداشتن محل دفع پسماند است و دادگاه بخش جواد آباد حکم پلمب برای این شهرک را صادر کرده است.

مشکل عمده شهرک چرمشهر، نداشتن محل دفع پسماند است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سید محمود جعفری مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر ورامین در جلسه بررسی مشکلات این شهرک که با حضور مسؤولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی این شهرک تاسیس شد پیش بینی می‌شد، اینجا بیست هزار نیروی کار داشته باشد اما متاسفانه روز به روز این واحدها کوچک‌تر می‌شود و یک دلیل بزرگ آن تحریم‌های داخلی است.

وی گفت: مشکل عمده ما نداشتن محل دفع پسماند است که دادگاه بخش جواد آباد حکم پلمب برای این شهرک را صادر کرده است، این در حالی است که ۳۷ هکتار جای دفن پسماندها موجود است که محیط زیست به‌علت وجود این زمین در منطقه حفاظت شده کویر و نداشتن سایت دفن پسماند اجازه آنرا نمی‌دهد.

مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر تصریح کرد: در ابتدا این منطقه برای تولید چرم اختصاص یافت اما حالا چرا در منطقه حفاظت شده قرار گرفته است که جای بحث دارد.

جعفری از دیگر مشکلات را خرید مواد اولیه و صادرات آن و عوارضی که از بخش تولید گرفته می‌شود عنوان کرد و افزود: درخواست داریم بخشی از این عوارض برای برای حمایت از تولید به خود تولید کننده داده شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از این جلسه با اظهار تاسف از مشکلات این شهرک قدیمی و تاثیرگذار استان تهران گفت: مشکلات اینجا ریشه‌ای و فراشهرستانی است اما قطعا ما صدای شما خواهیم بود و رایزنی‌های خود را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: استاندار تهران برای این مشکل جدی ورود کند و از ریاست قوه قضائیه نیز می‌خواهیم بازرس ویژه ای را برای پیگیری مشکل دفن پسماند شهرک صنعتی چرمشهر در نظر بگیرد.

به گزارش فارس، شهرک چرمشهر از قدیمی ترین شهرک های صنعتی استان تهران است و یکی از تولید کنندگان بزرگ چرم برای کل کشور و حتی در بخش صادرات می باشد که در حال حاضر حال خوشی ندارد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول