اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افراد «تراز انقلاب» و «دلسوز مردم» مورد حمایت شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی است/ تدوین شیوه‌نامه جامع و جدید

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه تعهد و تخصص به یک میزان اهمیت دارد و هیچ‌کدام فدای یکدیگر نمی‌شوند، گفت: افراد «تراز انقلاب» و «دلسوز مردم» مورد حمایت شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی است.

افراد «تراز انقلاب» و «دلسوز مردم» مورد حمایت شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی است/ تدوین شیوه‌نامه جامع و جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری عصر امروز در نشست خبری با هدف تشریح اقدامات و برنامه‌های شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی استان گلستان اظهار کرد: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات ۱۴۰۰ به ‌لحاظ شرایط مختلف خصوصا مسائل داخلی کشور بیشتر مورد توجه است، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی و مشکلات اجتماعی با توجه به انواع و اقسام سوءتدبیرها، تحریم و سایر مسائل که مردم را با چالش‌های مختلف مواجه کرده‌ است اهمیت انتخابات را مضاعف می‌کند.

* اتحاد و انسجام باید ادامه و تقویت شود

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان افزود: توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروهای انقلابی در سال‌های متمادی داشتند انسجام حداکثری بوده است که الحمدالله در بین نیروهای انقلابی به ‌وجود آمده و ما در پایان سال ۱۳۹۸ شاهد بودیم یک مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری «قوی و انقلابی» با همت همه نیروهای انقلاب تشکیل شد که تا حدودی توانست امید را در دل مردم تقویت کند.

طاهری بیان کرد: این امید در بین مردم و نیروهای انقلابی به وجود آمد که این اتحاد و انسجام ادامه یابد و تقویت شود تا انتخابات سال ۱۴۰۰ به نفع مردم و انقلاب اسلامی رقم بخورد.

وی گفت: تجربه‌ای را ما در انتخابات مجلس با محوریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی داشتیم و همتی که در استان به خرج دادند نتیجه قابل ‌قبولی برای نیروهای انقلابی حاصل شد.

* تدوین شیوه‌نامه جامع و جدیدی برای مدیریت انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: بنابراین با استفاده از همان تجربه و تجربه‌ای که از دوره‌های قبل در انتخابات شوراها داشتیم طی ماه‌های اخیر و بعد از انتخابات مجلس یک مجموعه‌ای شکل گرفت که برنامه‌ای برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان با تمرکز بیشتر روی دارالمؤمنین گرگان تدوین شود.

طاهری در خصوص روند شکل‌گیری تشکیلات نیروهای انقلابی در استان گفت: ابتدا برخی افراد مقدماتی فراهم کردند که هنوز به‌صورت تشکیلات در نیامده بود و از شهریورماه امسال یک تشکیلاتی با توجه به شاخصه‌های مورد نیاز زیر نظر شورای ائتلاف استان شکل گرفت و فعالیت‌های خود را آغاز کرد، جلسات بسیار فشرده و متعددی در طول چند ماه اخیر برگزار شد و ما توانستیم یک برنامه و شیوه‌نامه نسبتاً جامع و جدیدی را برای مدیریت انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان تدوین کنیم.

وی بیان کرد: این تشکیلات جدید تحت عنوان شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان فعالیت خود را آغاز کرده ‌است و استقبال خوبی از این شورا توسط کسانی که خودشان را در جبهه‌ی انقلاب می‌بینند و خودشان را برای نامزدی در انتخابات شوراها آماده می‌کنند صورت‌گرفته است.

*استقبال خوب از شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در گلستان

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان افزود: ما بعد از این‌ که مراحل تدوین شیوه‌نامه‌ها و فرم‌های مورد نیاز در تعیین لیست نهایی شورای سیاست‌گذاری انجام می‌شود را انجام دادیم یک فراخوانی را داشتیم که با روش‌های مختلف رسانه‌ای کسانی که درصدد نامزدی انتخابات هستند یا کسانی که واجد شرایط نامزدی هستند از آنها دعوت کنند و یک معرفی اجمالی در خصوص شورای سیاستگذاری کسب کنند.

طاهری بیان کرد: تعداد زیادی از کسانی که تمایل ورود به انتخابات داشتند اظهار علاقه کردند و شنبه گذشته یک جلسه‌ای را با حضور تعدادی از اعضای شورای سیاستگذاری و تعدادی از کسانی که درصدد نامزدی هستند برگزار کردیم در آن جلسه اهداف تبیین شده و شیوه‌نامه‌ای که قرار است برای تعیین لیست نهایی انجام شود ترسیم شد.

وی روند فعالیت شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی در استان را به دلیل اینکه با محوریت علمی، تخصصی و در قالب کاملاً شفاف انجام‌شده بود را مثبت و قابل دفاع دانست و گفت: این روش علاوه بر اینکه مورد قبول حاضران قرار گرفت، قابل الگوبرداری برای دیگران نیز است.

*معیارهای رسیدن به لیست واحد

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان ابراز امیدواری کرد با همت انجام‌شده و همکاری نامزدهای منتسب به جریان انقلاب و همه نیروهای انقلابی بتوانیم شاهد موفقیت هرچه بیشتر جریان انقلابی در انتخابات سال ۱۴۰۰ باشیم.

طاهری در خصوص معیارهای رسیدن به لیست واحد گفت: براساس وظایفی که شوراهای اسلامی دارند همچنین از تجربه افرادی که با شورا و شهرداری آشنایی دارند مشورت‌های لازم انجام گرفت و کارشناسان دانشگاهی در این زمینه کمک کردند و براساس شیوه‌نامه و روش‌های ارزیابی تدوین‌شده به نمایندگی از جبهه انقلاب و نیروهای انقلابی قرار است اقداماتی انجام دهیم.

وی بیان کرد: توقع این است که معیارهایی را در نظر قرار دهیم که مطابق با شاخص‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب است از این‌ جهت در معیارهای ترسیم شده ضمن این‌که تخصص، کارآمدی و توانمندی افراد را مدنظر قرار داده ‌است معیارهای ارزشی و انقلابی را در نظر گرفتیم و تعهد افراد برای ما اهمیت دارد.

*تعهد و تخصص به یک میزان اهمیت دارد/  به دنبال افراد تراز انقلاب و دلسوز مردم هستیم

رئیس شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه دو پایه تعهد و تخصص به یک میزان اهمیت دارد و هیچ کدام نمی‌تواند فدای دیگری شده و یا کم‌رنگ شود،  تصریح کرد: ما به برکت این انقلاب؛ نیروهای متعهد زیادی داریم و به برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی نیروهای متعهد و متخصص هم کم نیستند.

طاهری تصریح کرد: ما به‌ دنبال یک شورای شهری هستیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد، نیروهای متعهد، متخصص و توانمند و کارآمدی که دلسوز مردم باشند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، در مسائل و مدیریت شهری ضمن در نظر گرفتن معیارهای علمی، معیارهای ارزشی و اسلامی را در اولویت کارشان قرار دهند.

وی ادامه داد: شرایطی که برای نامزدها قرار دادیم شرایط عمومی در قالب اعتقاد قلبی و التزام عملی به شاخص‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه است و سابقه‌شان این را نشان دهد همچنین سابقه آنها نشان‌دهنده تعهدشان و امین بودن‌شان باشد که خدای‌ ناکرده اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در برخی شوراهای شهر اتفاق افتاد را شاهد نباشیم.

* از طریق مصاحبه تخصص و تعهد افراد محک زده می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان ابراز کرد: شاخص‌های تخصصی را با توجه به نیازهای مربوط به شورای شهر در نظر گرفته و احصاء شده‌ است در شورای شهر تخصص‌های معماری، شهرسازی، عمرانی، حقوقی، اقتصاد شهری، فرهنگی، ‌اجتماعی، هنری، حسابرسی و حسابداری جزو معیارهای اصلی تخصصی است که براساس تجربه کارهایی که شورا در سال‌های گذشته انجام داده فراوانی آن را درصد بندی کردیم.

طاهری گفت: حجم کار‌هایی که متوجه شوراهاست دسته‌بندی شده تا با توجه به آن تعداد افراد مورد نیاز در هر تخصص را مشخص کنیم علاوه ‌بر این یک برنامه پیشنهادی از نامزدها می‌خواهیم، یک مصاحبه عمومی از همه نامزدها خواهیم داشت که توانمندی اولیه آنها محک زده شود.

وی بیان کرد: ممکن است یک ریزش در این بخش داشته باشیم از این افراد دیگر توقع نداریم که بخواهند میثاق‌نامه‌ای را امضا کنند یا به نفع لیست ما کنار بروند.

*ملاک ترکیبی از تجربه، نشاط جوانی با زمینه‌ای انقلابی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری نیروهای انقلابی انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در مرحله بعد مصاحبه‌های تخصصی هم داریم که براساس نیاز شورا و برنامه‌ای که نامزدها ارائه کردند، ما هم یک برنامه کلی را تدوین می‌کنیم و در پایان لیست نهایی متشکل از ۱۸ الی ۲۵ نفر معرفی خواهند شد تا روز ثبت‌نام به این نفرات و جمع‌بندی خواهیم رسید.

طاهری خاطرنشان کرد: کسانی که از فیلتر هیئت‌های نظارت و اجرایی عبور کنند و براساس امتیازاتی که کسب کردند در لیست ۹ ‌نفره قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه پارلمان شهری یک مدیریت شورایی است و شباهت به مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: بیاناتی که مقام معظم رهبری در رابطه با افتتاح این مجلس فرمودند معیار کارمان قرار خواهیم داد یکی از شاخصه‌ها ترکیبی از نیروهای مجرب، جوان، توانمند و انقلابی بوده ‌است ما همچنین مؤلفه‌ای را اولویت‌هایمان است تا ترکیبی از تجربه، نشاط جوانی با زمینه‌ای انقلابی باشد.

طاهری افزود: از بانوان هم که به‌ عنوان نیمی از جمعیت جامعه هستند نماینده در این لیست خواهیم داشت تا از حقوق بانوان بیشتر دفاع شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول