اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفتانه کتاب-132 | جایگاه واقعی زن با سبک زندگی صحیح

کتاب سبک زندگی زنان، مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری درمورد سبک زندگی زنان است که توسط امیرحسین بانکی پور فرد، مورد تدوین قرار گرفته است.

هفتانه کتاب-132 | جایگاه واقعی زن با سبک زندگی صحیح

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طبق بیانات مقام معظم رهبری، ارزش زن به این است که بتواند محیط زندگی خود را برای خود و برای مرد و فرزندان، یک بهشت، یک مدرسه، یک محیط امن، یک جایگاه عروج به معارف معنوی و مقامات معنوی تبدیل کند و آن وقتی که وظیفه او ایجاب می‌کند بتواند در سرنوشت کشور اثر بگذارد و در سرنوشت جامعه، نقش ایفا کند.

کتاب سبک زندگی زنان، مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری درمورد سبک زندگی زنان است که توسط امیرحسین بانکی پور فرد، مورد تدوین قرار گرفته است.

این کتاب، موضوعات مختلفی مانند تعریف خطوط کلی سبک زندگی زنان در قالب سبک زندگی فردی و اجتماعی، فلسفه حجاب اجتماعی و تناسب آن با مد و حیا، نقش ازدواج در سبک زندگی خانوادگی و اهمیت و موانع و دیدگاه های غلط و صحیح به آن، نقش و ارزش معنوی زن در خانواده و بررسی جایگاه زن در نظام اجتماعی و... را بررسی کرده است. 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در نظام مردم سالاری دینی که مبدع آن اسلام است بیعت زن، مالکیت زن و حضور زن در عرصه های اساسی سیاسی و اجتماعی امری تثبیت شده است، غربی ها ۱۳۰۰ سال در این زمینه از اسلام عقب هستند.

در جامعه اسلامی زنان نقشی برجسته در زمینه‌های مختلف دارند، در ایران به برکت انقلاب، زنان به احساس شخصیت اجتماعی دست یافتند و البته جبهه انقلاب نیز به زنان کارآمد، فعال، زبان‌آور و عالم نیازمند می‌باشد.
 امروز سهیم بودن واقعی زن در امور جامعه بزرگ‌ترین ستایش زن ایرانی است و حضور در فعالیت‌های اجتماعی،سیاسی و علمی برای زن مسلمان حقیقی مشروع به شمار می‌رود اما برای نشستن در جایگاه حقیقی راهی دراز در پیش روی دارند که یکی از لوازم آن بالا بردن ارزش زن در جامعه با آموزش می‌باشد.

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

در محیط خانوادگی، زنان با متانت و تقوا و راستگویی و الگوگرفتن از زنان برجسته تاریخ، می‌توانند محیط خانواده را تحت تاثیر خود قرار دهند. همه ارزش‌های معنوی  را می‌توان از درون کانون گرم خانواده که محور آن، زن خانواده است؛ کدخدای این مجموعه، آن مجسمه عاطفه است بیرون کشید و معنویات و در سطح جامعه گستراند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول