اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حوزه‌های علمیه برادران کهگیلویه و بویراحمد و کوهی از مشکلات/ وقتی اعتبارات حوزه برگشت می‌خورد

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه‌های علمیه برادران با انبوهی از مشکلات مواجه هستند.

حوزه‌های علمیه برادران کهگیلویه و بویراحمد و کوهی از مشکلات/ وقتی اعتبارات حوزه برگشت می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حوزه‌های علمیه برادران با کوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند از برگشت اعتبار تا فرسوده بودن حوز‌ه‌های علمیه همه از مشکلات حوزه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی با اشاره به وضعیت تاسف‌بار حوزه علمیه برادران گفت: ۵ حوزه علمیه برادران در سطح استان هستند، فقط حوزه گچساران ساختمان جدید دارد که آن هم تکمیل نشده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دهدشت یکی از پرطلبه‌ترین مناطق استان است اما فقط در مرحله کلنگ‌زنی هستیم به همین دلیل بودجه مربوط به حوزه برگشت خورد، بودجه حوزه علمیه برادران از حوزه خواهران و مرکز خدمات هم کمتر است.

وی بیان کرد: نمی‌دانم چه شده قبل از من ۶۰ درصد بودجه مربوط به حوزه برادران، ۳۰ درصد حوزه خواهران و ۱۰ درصد مرکز خدمات بوده اما در حال حاضر شرایط برعکس شده و فقط ۱۰ درصد مربوطه به حوزه برادران است یک نفر پاسخ دهد که چه اتفاقی افتاده البته مقصر مدیران قبلی هستند.

پناهی با اشاره به بازگشت اعتبارات حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: خواسته ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این است که این کمبود بودجه جبران شود، به دلیل  کمبود فضا و امکانات اکثر طلبه‌ها را جواب می‌کنیم و این عزیزان مجبور می‌شوند برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه فارس، بوشهر، خوزستان، چهار محال و بختیاری و خوزستان و سایر استان‌ها می‌روند برای حوزه‌های علمیه برادران اقدام اورژانسی صورت گیرد تا شرمنده و سرافکنده ۷۰۰ طلبه و استاد نشویم.

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرکز حوزه علمیه یاسوج استحکام کافی ندارد و با توجه به حوادث زلزله نگران کننده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت حوزه‌های علمیه استان گفت: حوزه علمیه برادران مرکز استان وضعیت مناسبی ندارد، ضروری است در چند زمینه حوزه علمیه احداث شود و در صورتی که مصوبات سفر آیت‌الله اعرافی اجرایی شود شاهد توسعه و رشد علمی خواهیم بود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه این شرایط برای حوزه‌های علمیه برادران مناسب نیست، گفت: استاندار، فرماندار، شهردار،شورای شهر و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه موظف هستند کاری انجام دهند، وظایف این سازمان‌ها و ادارات تنها جاده‌سازی و راه‌سازی نیست.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و پایگاه‌های معنوی و پایگاه‌های معنوی نباید فراموش شود،خاطرنشان کرد: امروزه حوزه علمیه در مسیر هدایت و ارشاد بشریت است و هر چه در این خصوص حوزه احداث شود سرمایه‌گذاری در راه خدا است و خدا به حوزه‌ها برکت می‌دهد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت استان خواهران هستند و احتیاج به کار فرهنگی در  این بخش احساس می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول