اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مقاومت به نقطه اوج خود رسیده و از تحرکات آمریکا هراسی ندارد

امام جمعه ماهنشان با اشاره به سیاست‌های امریکا در قبال ایران گفت: امروز مقاومت به نقطه اوج خود رسیده و از تحرکات آمریکا هراسی ندارد.

مقاومت به نقطه اوج خود  رسیده و از تحرکات آمریکا هراسی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان بعد از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو، و با عنوان اینکه امروز جمعه پانزدهم اسفند برابر با بیست و یکم رجب روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی تجدید شونده است اظهار داشت: یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به محیط زیست بی‌تفاوت باشند یا مرتکب کارهایی شود که به تخریب محیط زیست منجر شود.

خطیب نماز جمعه ماهنشان با بیان اینکه محیط زیست از مسائل اساسی و مهم است، افزود: با تأکید بر اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده، فعالیت اقتصادی که منجر به آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیر قابل جبران باشد ممنوع است.

وی در ادامه با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست هم عقلاً و هم شرعاً و هم قانونا بر همگان واجب و لازم است، گفت: از آحاد مردم و مسؤولین می‌خواهم تا در حفظ محیط زیست کوشا باشند و هیچ کس حق ندارد به خاطر منافع اقتصادی خود محیط زیست را تخریب و آلوده کند.

علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات موشکی آمریکا به مناطق مرزی عراق، سوریه و پادگان امام علی علیه السلام در منطقه البوکمال اذعان داشت: این حملات با اهداف مختلفی از جمله پیام حمایت از متحدان، اعلام حمایت از صهیونیست‌ها، اعلام حمایت از گروه‌های تکفیری و به گمان خودشان اخطار به ایران که در صورت به نتیجه نرسیدن برجام حمله نظامی است.

 امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: اولاً منطقه دستخوش تغییرات جدی بعد از شهادت سرداران مقاومت شده و اکنون موضوع انتقام سخت اخراج آمریکا از کل منطقه مطالبه می‌شود و ثانیاً تاریخ مصرف سیاست چماق و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده و کمپین فشار حداکثری ته‌نشین شده و دیگر حنای جنگ هراسی رنگ باخته و ایران سربلند در مواجهه با پرونده هسته‌ای با ریل‌گذاری طرح راهبردی لغو تحریم‌ها به میان آمده است.

وی تاکید کرد: امروز مقاومت به نقطه اوج خود رسیده و از تحرکات آمریکا هراسی ندارد.

 امام جمعه ماهنشان همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج محمد ابراهیم همت و با بیان اینکه برای حفظ انقلاب و نظام هزینه‌های خیلی سنگینی شده و نباید یاد شهدا فراموش شود، افزود: باید در مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها و ... یاد و خاطره شهدا بازخوانی شوند و این شهید و شهدای دیگر الگویی برای جوانان معرفی شوند.

علی اکبری با اشاره به اینکه روز دوشنبه ۱۸ اسفند ۲۴ رجب سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است ادامه داد: این کانون‌ها با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد ایجاد شده و انتظار این است که این کانون‌ها در حوزه‌های کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، امور قرآنی و تربیتی و غیره فعال باشند که متاسفانه عملاً فعالیت خوبی ندارند که از مسؤولین خواستاریم تا این کانون‌ها را فعال کرده و از بی‌حالی و بی‌تحرکی خارج کنند.

وی با اشاره به جشن نیکوکاری که در نیمه اسفندماه و در آستانه سال نو انجام می‌گیرد، از خیرین و متمولین درخواست کرد، تا در این امر خداپسندانه شرکت کنند و مطمئن باشند که کمک‌های آنها به دست نیازمندان خواهد رسید و به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی هم سفارش می‌کنم از محل مسؤولیت اجتماعی دستگاه در تامین نیازهای هموطنان آن کوشا باشند.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول