اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال بیش از ۵ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کردستان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: تعهد امسال کمیته امداد کردستان ایجاد 5 هزار و 170 شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد بود که بیشتر از این رقم تحقق پیدا کرده است.

امسال بیش از ۵ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کردستان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از رویش‌های انقلاب اسلامی است که در حال حاضر 25 برنامه و 94 خدمت را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

به گفته وی، این نهاد انقلابی در استان کردستان 152هزار و 661 نفر شامل 73 هزار و 207 خانوار را زیر پوشش خدمات خود قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: در مجموع 15.6 درصد خانوار و 9.5 درصد از جمعیت استان در حال حاضر زیرپوشش خدمات متنوع کمیته امداد کردستان هستند.

32 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند

شیخی‌زاده با بیان اینکه 32 هزار و 809 خانوار از مددجویان زیرپوشش این نهاد در کردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: کمیته امداد کردستان از 20 هزار نفر دانش‌آموز و 2هزار نفر دانشجو و طلاب حمایت و در سرفصل های مختلف به آنها خدمات ارائه می کند.

وی تصریح کرد:  52 هزار و 577 نفر از جامعه هدف کمیته امداد کردستان را سالمند و 8 هزار و 795 نفر را ایتام و طرح محسنین تشکیل می دهند که 13هزار و 682 نفر حامی در کنار خدمات کمیته امداد از این عزیزان حمایت می‌کنند.

شیخی‌زاده به برخی خدمات ارائه شده به مددجویان زیرپوشش این نهاد در طول 11 ماهه امسال گریزی زد و گفت: در سرفصل های مختلف از جمله پرداخت مستمری، کمک به بیماران، اجاره مسکن و موردی بالغ بر270 میلیارد تومان پرداخت و در بخش کمک به امر ازدواج نیز به یک هزار و 232 زوج جوان مددجو  با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

پرداخت ودیعه مسکن به 1282 خانوار مددجوی کردستانی

وی اذعان کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در مجموع یک هزار و 282 خانوار مبلغ 16 میلیارد و 600 میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند و  6 هزار و 125 فقره پرونده وام‌های ضروری به میزان 40 میلیارد تومان به نیازمندان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

شیخی‌زاده با تاکید براینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت های مهم این نهاد در سطح استان است، گفت: این مهم در قالب طرح های مختلف همچون ایجاد اشتغال، پرداخت بیمه تامین اجتماعی و غیره دنبال می شود.

به گفته وی، امسال 3 میلیارد تومان در سرفصل پرداخت بیمه اجتماعی 2 هزار و 180 مددجوی زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در استان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه در زمینه اشتغال و خودکفایی 3 هزار و 800 طرح با اعتباری بالغ بر 155 میلیارد تومان طی سالجاری پرداخت شده است، گفت: تعهد امسال کمیته امداد کردستان ایجاد 5 هزار و 170 شغل بود که بیشتر از این رقم تحقق پیدا کرده است.

شیخی زاده اظهار کرد: کل منابع بودجه کمیته امداد استان در سال‌جاری 583 میلیارد تومان بوده که به همت مسئولان کشوری و استانی 648 میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

بیش از 900 خانوار مددجو در کردستان صاحب خانه شدند

به گفته وی، امسال جدای از تحویل ۴۵۳ واحد مسکن روستایی به نیازمندان استان، در دی ماه نیز ۴۷۰ واحد تحویل این قشر شده است و ۳ هزار مورد تعمیرات واحدهای مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اضافه کرد: تمام توان تلاش کمیته امداد با همکاری مردم برای رفع مشکلات مردم است.

شیخی‌زاده با تقدیر از تلاش موسسات خیریه در سطح استان که در حوزه حمایت از نیازمندان تلاش می‌کنند، گفت: کمیته امداد با موسسات خیریه تقابلی ندارد و درخواست ما این است با کمک این موسسات خدمات کاملی به خانوارهای نیازمندان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد متعلق به مردم و خیرین است، افرادی که می‌خواهند از روند خدمات این نهاد سرکشی کنند درب کمیته امداد به روی آنها باز است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول