اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

درختکاری، فرهنگی مؤثر در حفاظت از منابع طبیعی

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: درختکاری، فرهنگی مؤثر در حفاظت از منابع طبیعی است و همگان باید در حفظ و حراست از طبیعت سهیم و کوشا باشیم.

درختکاری، فرهنگی مؤثر در حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۱۵ اسفند آغاز هفته منابع طبیعی و همچنین هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: درختکاری، فرهنگی مؤثر در حفاظت از منابع طبیعی است و وظیفه ما نسبت به منابع طبیعی، حفظ جنگل‌ها، مناظر زیبای طبیعت و مراتع در سراسر کشور است و همه باید در حفظ آن سهیم و کوشا باشیم و به‌عنوان روز درختکاری به کاشت درختان زیبا اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به هفته نیکوکاری افزود: همه و همه باید تلاش کنیم معیشت فقرا در شب عید، دادن عیدی و مسئله پوشاک عمده مایحتاج فقرا است و خوب است هرکس به سهم خود از هفته احسان و نیکوکاری استفاده کند و به کمک فقرا بشتابد‌.

امام‌جمعه فیروزآباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۵ رجب سالروز شهادت موسی بن جعفر در سال ۱۸۳ قمری ادامه داد: آن حضرت ۳۵ سال امامت کرد و در عصر چهار خلیفه عباسی ستمگر به نام‌های منصور، مهدی، هادی و هارون زندگی کرد و این خلفای جبار تا توانستند آن حضرت را تحت شکنجه و زندان طولانی قرار دادند.

هاشمی زاده اضافه کرد: این امام بزرگوار با سیاست منحصربه‌فردی که داشت توانست شخصیت‌های کلیدی مانند علی بن یقطین و عبدالله بن سنان را به تشکیلات این خلفا بفرستد و کنترل اوضاع را به دست گرفته و جامعه آن روز را به سمت یک جامعه فرهنگی سوق دهد، بدون اینکه این خلفا نفوذی بودن این شخصیت را مطلع شوند و سرانجام آن حضرت در سال ۱۳۸۳ هجری به دست هارون رشید عباسی به شهادت رسید.

مبعث حضرت رسول (ص) عید بزرگی برای مسلمانان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ رجب عید بزرگ مبعث پیام اسلام و تبریک این روز به همه مسلمین جهان بیان داشت: برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به‌عنوان پیامبر خاتم و معجزه بزرگ الهی قرآن کریم از بزرگ‌ترین محبت‌های خداوند بشر به‌خصوص مسلمانان است که باید در حفظ و عمل به آن کوشا باشند.

هاشمی زاده ابراز داشت: خداوند متعال بزرگ‌ترین رحمت خود را شامل حال مسلمان کرده زیرا با برگزیدن بهترین بنده خود به‌عنوان ولی و پیامبر، شریعت، احکام و بینش معنوی را به آنان عرضه کرده است.

امام‌جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: مبعث حضرت رسول (ص) عید بزرگی برای مسلمانان است زیرا در این روز بزرگ خداوند رسالت عظیم خویش را به بهترین بنده‌اش حضرت محمد (ص) سپرد.

وی گفت: بعثت رسول اکرم (ص) ایمان و عزت و افتخار را برای مسلمان در طول قرن‌های گذشته و حاضر به ارمغان آورده است.

هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شکار کشتی نظامی صهیونیست‌ها در روز جمعه اول اسفندماه ۹۹ افزود: این کشتی که ظاهراً توان حمل چند صد خودرو نظامی را دارد در پوشش یک شرکت انگلیسی عازم سنگاپور بود که مورد هدف قرار گرفت و با انفجار عظیمی در بدنه این کشتی خسارت عمده‌ای به آن وارد شد و ساعاتی بعد اعلام شد که این کشتی انگلیسی نیست بلکه یک کشتی نظامی صهیونیستی است.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: هم‌اکنون این کشتی آسیب‌دیده به اجبار در سواحل امارات جهت تعمیرات کلی پهلو گرفته و دو احتمال در مورد این حمله وجود دارد یکی اینکه به دست گروه‌های مقاومت صورت گرفته باشد و دوم این‌که ممکن است یک خودزنی سیاسی باشد که البته تاکنون صهیونیست‌ها سابقه خودزنی نداشته‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه این هفته به دستور جو بایدن برای حمله به خاک عراق بین مرز عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: این حمله به پادگان امام علی (ع) که زیر نظر حشد الشعبی اداره می‌شود صورت گرفت.

هاشمی زاده اضافه کرد: گرچه حشد الشعبی عراق این حرکت را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت اما جو بایدن قصدش از این حمله و تجاوز اشاره به ایران در مذاکرات برجام و تهدید نظامی است.

اخراج آمریکایی‌ها از منطقه یک امر حتمی و قطعی است

امام‌جمعه فیروزآبادادامه داد: تقویت روحیه ازدست‌رفته کشورهای همسو با آمریکا، تسلط بر اوضاع آشفته داخلی آمریکا و پاسخ به مجلس عراق که خواهان اخراج آمریکایی‌ها هستند از دیگر اهداف جو بایدن در حمله به مرز عراق است.

وی گفت: آمریکا بداند پس از شهادت سردار سلیمانی انتقام سخت ایران و عراق و تغییرات وسیعی که در سطح منطقه داده شده در تسریع این انتقام و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه یک امر حتمی و قطعی است که مسلما آمریکا هیچ سودی از این حمله نخواهد برد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول