اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نرخ بروز کرونا در قم یک پله صعود کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از روند افزایشی آرام میزان پذیرش اورژانس و بستری های کرونایی در استان خبر داد و گفت: نرخ بروز بیماری کرونا در قم با یک پله صعود به رتبه بیست و نهم کشوری رسیده است، در حالی که پیش از این در جایگاه سی اُم در بین استان های کشور قرار داشتیم.

نرخ بروز کرونا در قم یک پله صعود کرد

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به این که قُم تاکنون دو پیک از بیماری کووید19 را تجربه کرده است بیان کرد: تصور عمومی این است که تمام کشور سه پیک کرونا را پشت سر گذاشته اند و نگرانی بابت ورود به پیک چهارم وجود دارد، در حالی که آمار و نمودارهای علمی نشان می دهد قم تاکنون دو پیک بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و نگرانی امروز به دلیل احتمال ورود به پیک سوم است.

وی با اعلام افزایش نمونه گیری ها در استان در هفته اخیر خاطر نشان کرد: از حدود سه هزار تست هفته اخیر در قم، 94 درصد این تست ها در بخش سرپایی انجام شده و 194 مورد از آن ها مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین گفت: البته آمار نشان می دهد که میزان مراجعه مردم استان در هفته اخیر به مراکز منتخب بهداشتی با کاهش رو به رو بوده و از یک هزار و 145 مورد در دو هفته گذشته به 971 مورد در هفته اخیر رسیده است.

محبی همچنین میانگین پذیرش اورژانس و بستری را در هفته اخیر، روندی «افزایشیِ آرام» توصیف و اذعان کرد: نرخ بروز بیماری در استان قم در هفته های اخیر در رتبه آخر و یا سی اُم در بین استان های کشور بود که این رتبه اکنون به رتبه بیست و نهم رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال اضافه کرد: خوشبختانه شاهد افزایش نمونه گیری های کرونایی و همچنین تست های رپید در بخش سرپایی استان هستیم، اگرچه روند تست های بیمارستانی، روندی تقریبا ثابت است.

وی همچنین با اشاره به افزایش نسبی نمونه های کرونامثبت در استان در هفته اخیر یادآور شد: این افزایش نمونه های مثبت بیانگر آن است که خطر همچنان وجود دارد و باید نگران بود.

محبی سپس به نقشه رنگ بندی شهر قم در موضوع کرونا پرداخت و گفت: این نقشه نشان می دهد که مناطقی از قم مانند بخش هایی از شمال شهر، بخش های از پردیسان و همچنین مناطقی مانند شهرک قدس با روند افزایشی بیماران کرونایی مواجه بوده اند و از این رو می توان چنین گفت که این مناطق از شهر در موضوع کرونا، آلوده تر از دیگر مناطق هستند و بنابراین ساکنان این مناطق باید در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگام باشند.

وی افزود: البته پیشنهاد شده تا نقشه کامل رنگ بندی شهر در موضوع کرونا از رسانه ها نیز منعکس شود تا ان شاء الله حساسیت بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین درباره آخرین آمار استفاده مردم استان از ماسک نیز بیان کرد: متأسفانه باید گفت این آمار چندان قابل قبول نیست و از این رو امید است تا هم استانی های عزیز همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک،  رعایت فاصله گذاری و شُستن مکرّر دست ها مقید باشند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول