اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سیاست هویج و چماق در مورد پرونده هسته‌ای ایران دیگر کارایی ندارد

امام جمعه سلطانیه گفت: آمریکا بداند که فشار حداکثری شکست خورده و سیاست هویج و چماق در مورد پرونده هسته‌ای ایران تمام شده و دیگر کارایی ندارد.

سیاست هویج و چماق در مورد پرونده هسته‌ای ایران دیگر کارایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه اظهار داشت: هر کس حاجت و گرفتاری مومن را برطرف کند، خداوند هم به او کمک می‌کند و هفتاد گرفتاری اخروی انسانِ نیکوکار را برطرف می‌کند، چراکه احسان و نیکوکاری از مصادیق تقواست.

وی با تحلیل دستور بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در حمله به مرز عراق و سوریه و محل استقرار مستشاران ایرانی و نیروهای دیگر که با هماهنگی دولت عراق در آنجا مستقر هستند و با بیان اینکه البته از هفت محل 6 محل خالی از نیرو و دور از دسترس حشدالشعبی هم بوده، خاطر نشان کرد: این حمله که با هدف ارسال پیام به متحدان منطقه‌ای آمریکا انجام شد، نشان داد بایدن روی دیگر استکبار و پیرو حُکّام قبلی در تجاوز و سلطه‌گری است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه اگر آمریکا با این کار خواسته به ایران فشار بیاورد، بداند که فشار حداکثری شکست خورده و سیاست هویج و چماق در مورد پرونده هسته‌ای ایران دیگر کارایی ندارد، تصریح کرد: طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها تنها گزینه ایران برای آمریکا و اروپاست و شکست اقدام سه کشور اروپایی در تصویب قطعنامه علیه ایران نشانه همراهی کشورهای مستقل با ایران اسلامی است.

حسینی نسب با اشاره به مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارمندان دولت و با تقدیر از تلاش برخی نمایندگان برای جلوگیری از حقوق‌های نجومی ادامه داد: در حالی که عده‌ای از مردم محتاج نیازهای ضروری خود هستند، مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق بر خلاف شعار مجلس انقلابی است. 
 خطیب جمعه سلطانیه در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام به اهداف بعثت پیامبر از جمله تزکیه نفوس و تربیت و هدایت انسان اشاره کرد و افزود: روز مبعث هم به خاطر بعثت اشرف مخلوقات و مظهر اسمای الهی و هم به خاطر ماموریت مهم پیامبر اسلام در هدایت و تربیت انسانها از شریف‌ترین و بزرگترین روز تاریخ بشریت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام خاتَم الانبیا و دین و کتاب او جاودانه است،گفت: پیامبر اکرم (ص) برای اتمام مکارم اخلاقی که بالاتر از محاسن اخلاقی است مبعوث شده است.

حسینی نسب هفته احسان و نیکوکاری را یادآور شد و با دعوت از مؤمنین نیکوکار به مشارکت در کمک به نیازمندان در آستانه سال نو، افزود: یک هزار و ۱۰۴ خانواده در شهرستان سلطانیه مورد حمایت کمیته امداد هستند و لازم است آنها هم سال نو را همچون دیگران با شادمانی و خوشحالی آغاز کنند.

امام جمعه سلطانیه به روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه قرض دادن در جامعه کم رنگ شده و البته یک دلیل آن خلف وعده قرض گیرنده و عدم اعتماد است، یاد آور شد: قرض الحسنه معامله پرسود با خداست و هر کس به خاطر خدا به مومنی قرض دهد خداوند چندین برابر را به او عطا می‌کند.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول